آفتاب

نمایندگان مجلس به ابهام قانونی مربوط به اتفاقات مینو خالقی پاسخ دادند

نمایندگان مجلس به ابهام قانونی مربوط به اتفاقات مینو خالقی پاسخ دادند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استفساریه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات که مربوط به اتفاقات مینو خالقی بود، رأی به محدود کردن نظر شورای نگهبان در بازه زمانی 20 روزه و پس از تأیید صحت انتخابات دادند.

به گزارش خبرآنلاين؛ گزارش كميسيون شوراها در رابطه تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه از سوي رئيس اين كميسيون قرائت شد به اين شرح است:

اگر فردي تأييد صلاحيت شده باشد و بعد از رأي گيري صحت انتخاباتش تأييد شود،‌آيا پس از تأييد صحت انتخابات، شوراي نگهبان در رابطه با صلاحيت اين فرد مي‌تواند ورود كند؟

 كميسيون پس از جمع آوري نظر كارشناسان اين گونه پاسخ داده است. پس از اعلام نظر رسمي شوراي نگهبان در مدت 20 روز و پس از تأييد صلاحيت انتخابات، اين شورا نمي‌تواند نظر مجددي در رابطه با صلاحيت آن منتخب داشته باشد و چنانچه مدارك جديدي در رابطه با منتخب به شوراي نگهبان رسيده باشد،‌اين مدارك در زمان بررسي اعتبارنامه منتخبان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

از228نماینده حاضر در جلسه 122 نماینده با این استفساریه موافقت کردند.

لازم به ذكر است كه نمايندگان مجلس  بند 2  آن را که مربوط به ماده 73 بود را به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس برای اصلاح ارجاع دادند. در بند دوم آمده بود:مبناي ابطال انتخابات ناظر بر كل حوزه است يا ناظر بر ابطال راي يك فرد منتخب است؟

29217

 

کد N1394975

وبگردی