آفتاب

اتحادیه اروپا: حمله عربستان به بیمارستان یمن غیرقابل پذیرش است

اتحادیه اروپا: حمله عربستان به بیمارستان یمن غیرقابل پذیرش است

تهران - ایرنا - سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غیرقابل پذیرش دانستن حمله عربستان به بیمارستانی در یمن، بر راه حل سیاسی در یمن تاکید کرد و از همه طرف ها خواست به قوانین بین المللی پایبند باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در بیانیه «کریستوس استیلیانیدس» سخنگوی فدریکا موگرینی و کمیسر کمک های انسانی و مدیریت بحران اتحادیه اروپا آمده است: حملات هوایی به یک بیمارستان مشغول خدمت رسانی در «عبس» واقع در شمال غربی یمن و مدرسه ای در شمال یمن که کشته ها و مجروحان بسیاری برجا گذاشت، غیر قابل پذیرش است.
وی افزود: ما به یاد قربانیان هستیم و با خانواده های آنان و کسانی که از این حملات لطمه دیده اند ابراز همدردی می کنیم. این حوادث تازه ترین مورد از یک رشته حملات به تاسیسات درمانی و پرسنل پزشکی و مدارس در یمن است که باید در مورد آنها تحقیق و اقدامات مقتضی انجام شود.
در این بیانیه آمده است: حملات علیه غیرنظامیان و مراکز خدماتی آشکارا مغایر با قوانین انسان دوستانه بین المللی است؛ اتحادیه اروپا انتظار دارد که تمام طرف های مناقشه یمن مسئولانه عمل کنند و از تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشری تبعیت کرده و از هدف قرار دادن زیرساخت های غیرنظامی خودداری کنند.
این بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: راه حل مناقشه یمن یک راه حل سیاسی است و اتحادیه اروپا از تمام طرف ها می خواهد بدون پیش شرط و با حسن نیت مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل متحد را در اسرع وقت از سر بگیرند.
'تمام طرف ها باید از اتخاذ تصمیمات یکجانبه و مغایر با روح مذاکرات مانند تشکیل شورای سیاسی توسط انصارالله در صنعا خودداری کنند. اتحادیه اروپا همچون گذشته بطور کامل متعهد به حمایت از این فرایند است.'
به گزارش ایرنا ، وزارت بهداشت یمن که در کنترل جنبش انصارالله است، روز سه شنبه حمله هوایی ائتلاف سعودی به بیمارستان عبس در حجه واقع در شمال غرب این کشور را محکوم کرد.
گروه پزشکان بدون مرز اعلام کرد که یکی از کارکنان خود را در جریان این حمله از دست داده است.
این حمله که عصر روز دوشنبه روی داد، 20 کشته و 40 زخمی برجای گذاشت. شورای عالی سیاسی یمن نیز با صدور بیانیه ای٬ عربستان و ائتلاف ضد یمن را مسئول بمباران بیمارستان عبس دانست.
عربستان روز سه شنبه نیز در پی تحقق پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های جنگ از یک سو و تشکیل جلسه مجلس نمایندگان و تایید شورای عالی سیاسی از سوی دیگر، مانند روزهای اخیر حجم حمله های هوایی خود به شهرها و استان های یمن از جمله صنعا پایتخت را افزایش داد.
سکوت سازمان ملل، جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری مشوق عربستان در ارتکاب جنایات جدید است.
عربستان از 26 مارس( اسفند) 2015 تاکنون با حملات خود به مناطق مختلف یمن هزاران تن را کشته و زخمی کرده و تاسیسات شهری و بسیاری از زیر ساخت های این کشور را نابود کرده است.
اروپام**1078**1517
کد N1394952

وبگردی