آفتاب

مقام ارشد آلمانی خواستار اعطای امتیاز ویژه به انگلیس در مذاکرات شد

مقام ارشد آلمانی خواستار اعطای امتیاز ویژه به انگلیس در مذاکرات شد

تهران- ایرنا- «مایکل روث» وزیر امور اروپای آلمان گفت در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، باید به دلیل «وسعت و اهمیت» انگلیس، امتیاز ویژه ای به این کشور اعطا شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، این مقام ارشد آلمانی گفت: با توجه به اندازه، اهمیت و عضویت طولانی
مدت انگلیس در اتحادیه اروپا، باید به این کشور در مقایسه با سایر کشورهایی که هرگز تعلقی به اتحادیه اروپا نداشته اند، امتیاز ویژه ای داده شود.
وی افزود: انگلیس باید انتخاب دقیقی انجام دهد اما ما می خواهیم روابط بین اتحادیه اروپا و انگلیس تا حد ممکن نزدیک باشد. انگلیس ممکن است اعلام کند که دیگر آماده پذیرش تردد آزاد نیروهای کار نیست اما بدون چنین شرطی امکان دسترسی کامل این کشور به بازار مشترک وجود نخواهد داشت.
این عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان که از احزاب هم ائتلافی حزب آنگلا مرکل است، از ارائه جزییات بیشتری درباره محتوای توافق احتمالی با انگلیس خودداری کرد اما گفت مذاکرات باید تا اوایل سال آتی میلادی آغاز شود.
وی گفت که به محض این که انگلیس ماده 50 پیمان لیسبون را اجرایی کند، مذاکرات جدی می تواند آغاز شود. اجرای این ماده موجب آغاز روند مذاکرات دو ساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد.
حامیان کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همواره چنین استدلال کرده اند که همه کشورهایی اروپای باید امتیازات ویژه ای به انگلیس بدهند زیرا صادرات این کشورها به انگلیس بیش تر از میزان صادرات انگلیس به این کشورهاست.
حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در مقابل چنین استدلالی را رد کرده و تاکید دارند که انگلیس به دنبال خروج از اتحادیه، منزوی خواهد شد؛ موضوعی که رهبران اروپایی به دنبال همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر آن تاکید داشته اند.
به گزارش ایرنا، نشریه انگلیسی ساندی تایمز این هفته گزارش داد وزیران انگلیسی ظاهرا در حال بررسی تاخیر در روند رسمی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند که می تواند این روند را تا اواخر سال 2019 به عقب بیندازد.
این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به دولت اعلام کرد وزیران جدید برگزیت و تجارت بین المللی در کابینه انگلیس، فاقد آمادگی لازم برای اجرایی کردن روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.
ساندی تایمز برگزاری انتخابات در فرانسه و آلمان را از دیگر علل احتمالی تاخیر در روند اجرایی شدن برگزیت اعلام کرد.
سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در واکنش به احتمال تاخیر در خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت که برگزیت اولویت مهم نخست وزیر را تشکیل می دهد و وی به این وظیفه دشوار و پیچیده عمل خواهد کرد.
اروپام**9158**1485
کد N1394914

وبگردی