آفتاب

داعش برای فرار از ادامه شکست در حلب سلاح شیمیایی استفاده کرد

داعش برای فرار از ادامه شکست در حلب سلاح شیمیایی استفاده کرد

مسکو - ایرنا - پس از عقب نشینی تروریست ها در برخی مناطق حلب، گروه داعش برای متوقف کردن پیشروی نظامیان سوری در چند منطقه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد که بیش از 20 کشته و مجروج برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (چهارشنبه) در این باره اعلام کرد: داعش در چند منطقه میدان نبرد حلب از گلوله های گاز خردل علیه مواضع ارتش سوریه استفاده کرد.
در این گزارش آمده است که بر اثر این اقدام داعش بیش از 20 نفر کشته و مجروح شده اند.
ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه از دو هفته پیش برای پایان اشغال منطقه حلب از سوی تروریست ها عملیات گسترده ای را آغاز کرده است که تاکنون سبب کشته شدن بیش از 1000 عضو داعش و جبهه النصره و زخمی شدن حدود 2500 نفر دیگر، عقب نشینی تروریست ها و کشف چندین انبار تسلیحات اهدایی کشورهای حامی گروه های تروریستی شده است.
کشورهای حامی تروریست های ضد سوری با وجود ده ها بار استفاده گروه های تروریستی از تسلیحات شیمیایی، قتل عام مردم بویژه زنان و کودکان حتی با شیوه سربریدن، حمایت های خود را از این گروه ها قطع نمی کنند.
گروه گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
اروپام 391 ** 1516
کد N1394853

وبگردی