آفتاب
یکی از فرماندهان مرزبانی اقلیم کردستان عراق:

ایران هیچ اقدامی خلاف قوانین بین المللی درنقاط مرزی کردستان عراق انجام نداده است

ایران هیچ اقدامی خلاف قوانین بین المللی درنقاط مرزی کردستان عراق انجام نداده است

اربیل – ایرنا- یکی از فرماندهان مرزبانی اقلیم کردستان عراق، در پاسخ به برخی ادعاهای رسانه ای اخیر، جمهوری اسلامی ایران را در امر حفظ امنیت مرزها و احترام به یکپارچگی خاک عراق پایبند دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ رفتاری خلاف قوانین بین المللی در نقاط مرزی با اقلیم کردستان عراق نداشته است.

سرلشگر فخرالدین عبدالله فرمانده لشگر سوم مرزبانی اقلیم کردستان عراق، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در اربیل، با اعلام این مطلب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امنیت اراضی عراق را در منطقه اقلیم کردستان عراق، نقض نکرده و هیچ گونه پایگاه نظامی هم در منطقه اقلیم کردستان عراق ندارد.
وی، افزود: مدتی قبل به ما اطلاع داده شد که جمهوری اسلامی ایران اراضی اقلیم کردستان عراق را نقض کرده و در عمق خاک عراق درصدد زدن پایگاه های نظامی است، از این رو بعد از پیگیری های دقیق متوجه شدیم که این یک حرکت ایذایی رسانه ای برای تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، حال آنکه ایران هیچ رفتاری برخلاف قوانین بین المللی از خود نشان نداده است .
سرلشگر فخرالدین اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع مین و مواد انفجاری در مرزهایش با اقلیم نکاشته و تنها در مناطق صفر مرزی اقدام هایی انجام داده است که در این خصوص هم با توجه به وجود قوانین بین المللی، کمیته ای مشترک برای هماهنگی های بیشتر تشکیل شده است.
برخی رسانه های منطقه در روزهای گذشته جمهوری اسلامی ایران را متهم کردند که یکپارچگی خاک عراق را نقض کرده و درعمق خاک اقلیم کردستان عراق تحرکاتی داشته است.
خاورم*3*351*1770*2041*
کد N1394628

وبگردی