آفتاب

مشکل آبگرفتگی 40 خانه روستایی در تالش برطرف شد

مشکل آبگرفتگی 40 خانه روستایی در تالش برطرف شد

آستارا- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان تالش از برطرف شدن آبگرفتگی 40 روستای بخش حویق این شهرستان خبر داد.

سید جلال سید محمدی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال شدت گرفتن بارش ها از غروب روز گذشته، 40 خانه روستایی در بخش حویق تالش دچار آبگرفتگی شد.
وی با اشاره به اینکه با جاری شدن سیل بخشی از یک خانه روستایی نیز در بخش حویق تالش تخریب شد، افزود : حدود 12 روستا در مناطق ویزنه، لمیر و پلاسی تالش درگیر این سیلاب و آبگرفتگی شدید شدند.
وی اضافه کرد: این سیلاب خسارتی را به تاسیسات زیربنایی وارد نکرد ولی میزان خسارت به راه های روستایی، ابنیه های کشاورزی ، باغات کیوی و شالیزارها در دست بررسی است.
وی با تقدیر از همکاری دهیاران ، اعضای شورای اسلامی ، شهرداران ، جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی، گفت : خوشبختانه سیلاب در خانه های روستایی و سطح معابر رفع شده و وضعیت بخش حویق نیز از حالت بحران خارج شده و به حالت عادی برگشته است.
رئیس اداره هواشناسی تالش در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا میزان بارش باران در بخش حویق تالش را در 24 ساعت گذشته 80 میلی مترعنوان کرد و گفت: اداره کل هواشناسی استان گیلان پیش از بارش سیل آسا در قالب دو اطلاعیه وضعیت نامساعد جوی و به دنبال آن بارش باران و احتمال جاری شدن سیل را به مردم مناطق غرب استان گیلان هشدار داده بود.
شبک 7105/6070 / 1064
کد N1394242

وبگردی