آفتاب

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ سه شنبه 26مرداد

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ سه شنبه 26مرداد

تهران – ایرنا – اظهارات نخست وزیر عراق درخصوص تداوم عملیات در جنوب موصل، دیدار رئیس جمهوری عراق با سفیر استرالیا در بغداد، سفر رئیس پارلمان عراق در آینده ای نزدیک به ایران، انفجار بمب در بغداد و کشته شدن 9 عراقی در مرز این کشور با اردن از خبرهای مهم امروز عراق است.

- اولین جلسه هیات دولت با حضور پنج وزیر تازه اضافه شده به کابینه دولت حیدر العبادی روز سه شنبه در بغداد برگزار شد و نخست وزیر عراق در این جلسه ضمن ابراز نگرانی از کاهش قیمت جهانی نفت، اعلام کرد که طرح آزادسازی روستاهای موصل طبق برنامه پیش می رود.

- فواد معصوم رئیس جمهوری عراق امروز در دیدار با کریستوفر لانگمن سفیر استرالیا در بغداد خواستار حمایت بیشتر جامعه جهانی از پناهجویان و آوارگان عراقی شد.

- دفتر رئیس پارلمان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که سلیم الجبوری به زودی برای بررسی اوضاع منطقه و عراق به ایران و ترکیه سفر می کند.

- منابع خبری امروز اعلام کردند که در پی انفجار بمبی در منطقه حی العامل واقع در جنوب غربی بغداد دستکم دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

- منابع خبری امروز اعلام کردند که در حمله تروریست ها به یک پاسگاه مرزی نیروهای عراقی واقع در مرز اردن دستکم 9 نفر، از جمله هفت مرزبان عراقی، یک افسر پلیس و یک غیر نظامی کشته شدند.
خاورم**9365**1856
کد N1394119

وبگردی