آفتاب

هشدار اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نسبت به تعرض صهیونیستی به مسجد الاقصی

هشدار اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نسبت به تعرض صهیونیستی به مسجد الاقصی

تهران – ایرنا - اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی روز سه شنبه به رژیم صهیونیستی در مورد تشدید تعرض شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی هشدار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اتحادیه عرب به مقامات رژیم صهیونیستی درمورد وقوع «جنگ مذهبی» در منطقه به خاطر سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی هشدار داد.
«احمد بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی موجب تشدید تنش در این شهر و مسجد مبارک الاقصی می شود و در پی آن جنگ مذهبی در منطقه به وقوع می پیوندد که نمی توان این جنگ را مهار کرد.
وی تصریح کرد که این تعرض ها موجب تحریک و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان می شود.
بن حلی ادامه داد: اقدام های سرکوبگرانه نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان ساکن بیت المقدس اعم از مسلمانان و مسیحیان بخشی از طرح هدفمند رژیم صهیونیستی در زمینه تثبیت سیاست شهرک سازی و تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی این شهر به شمار می رود.
بر همین اساس سازمان همکاری اسلامی تشدید تعرض های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی از جمله افزایش یورش شهرک نشینان صهیونیست به این مکان مقدس و ممانعت نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس از ورود مسلمانان به آن را محکوم کرد.
این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دشمن صهیونیستی نگهبانان مسجد الاقصی را بازداشت می کند، مانع از مرمت و بازسازی این مکان مقدس می شود و همواره به نمازگزاران فلسطینی در این مسجد یورش می برد.
«ایاد امین مدنی» دبیرکل این سازمان اقدام های خطرناک اشغالگران صهیونیست در مسجد الاقصی را به مثابه تحریک احساسات امت اسلامی و نقض آشکار تمامی اصول، موازین و کنوانسیون ها بین المللی دانست.
وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا برای پایان بخشیدن به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی و متوقف کردن رفتارهای نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی، در سریعترین زمان ممکن وارد عمل شود.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته با حمله به فلسطینیانی که درصدد ممانعت از یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی بودند، 15 فلسطینی را زخمی کردند. صدها شهرک نشینان صهیونیست به مناسبت آنچه که «خراب کردن هیکل سلیمان» می خوانند، به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند.
خاورم**9364**1856
کد N1394117

وبگردی