آفتاب
نخست وزیر ترکیه:

ایران و ترکیه بهترین راه حل ها را برای سوریه ارائه می دهند

ایران و ترکیه بهترین راه حل ها را برای سوریه ارائه می دهند

نخست وزیر ترکیه امروز در پارلمان این کشور اعلام کرد: ایران و ترکیه منطقه را به خوبی می شناسند و می توانند بهترین راه حل ها را برای حل مسائل منطقه ای از جمله سوریه پیشنهاد دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نخست وزیر ترکیه امروز در حضور نمایندگان عضو حزب توسعه و عدالت در پارلمان این کشور به سخنرانی پرداخت و به تشریح مواضع دولت کشور ش در خصوص تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه که در محل فراکسیون پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه سخنرانی می کرد، درباره بهبود روابط آنکارا با همسایگان خود گفت: بحران های کنونی در منطقه را باید با تکیه بر توان مردم همین منطقه حل و فصل نمود.

ایلدریم ادامه داد: همانگونه که آنکارا توانست مشکلات و مسائل موجود خود با روسیه را حل کند، قادر است مسائل موجود با عراق و سوریه را نیز حل و فصل کند. برای طی این مسیر به تروریست ها نیازی نیست. این ها گروه هایی هستند که از جای دیگری فرمان می گیرند؛ پول می گیرند تا قتل و غارت کنند.

نخست وزیر ترکیه درباره روابط این کشور با ایران نیز گفت: ایران و ترکیه منطقه را به خوبی می شناسند و می توانند بهترین راه حل ها را برای حل مسائل منطقه ای پیشنهاد دهند.

«بنعلی ایلدریم» به بحران کنونی در سوریه نیز اشاره کرد و افزود: مسائل سوریه باید با حفظ تمامیت ارضی این کشور حل شده و این مردم سوریه هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی در باره فعالیت تروریست ها در منطقه نیز خاطر نشان کرد: این ها قصد دارند بخشی از ایران، سوریه، عراق و ترکیه را تجزیه کرده و بی ثباتی را بر این منطقه حاکم کنند. آن ها هدفشان این است که ترکیه را دچار سرنوشت عراق، سوریه و یمن کنند. گروه های تروریستی قصد دارند از این طریق منطقه را به آشوب بکشانند.

کد N1393764

وبگردی