آفتاب

38 تن از نیروهای خلیفه حفتر در بنغازی واقع در شرق لیبی کشته شدند

38 تن از نیروهای خلیفه حفتر در بنغازی واقع در شرق لیبی کشته شدند

تهران – ایرنا - مجلس شورای انقلابیون بنغازی روز سه شنبه اعلام کرد: 38 نفر از نیروهای خلیفه حفتر در درگیری با نیروهای وابسته به مجلس شورای انقلابیون بنغازی در شرق لیبی کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، نیروهای مجلس شورای بنغازی توانستند ضمن بازپس گیری برخی از مراکز از نیروهای حفتر، برخی از مهمات وابسته به نیروهای حفتر که ساخت کشور مصر بود ثبت و ضبط کنند.
از سوی دیگر، هواپیماهای نیروهای ژنرال حفتر، منطقه «قنفوده» در بنغازی را هدف حملات خود قرار دادند که در این حملات یک شهروند کشته و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.
درگیری های مسلحانه دیروز / دوشنبه/ بنغازی بین افراد مسلح مجلس شورای انقلابیون لیبی و نیروهای حفتر شدت گرفت و در منطقه «القوارشه» و برخی از مراکز در محور غربی بنغازی متمرکز بوده است.
درگیری ها پس از آن روی داد که نیروهای حفتر قصد پیشروی به سوی مراکزی را داشتند که نیروهای مجلس شورای انقلابیون کنترل آن را در دست داشتند، اما مین های کار گذاشته شده توسط این نیروها مانع از پیشروی نیروهای حفتر شد.
از سوی دیگر، انفجار یکی از مین ها منجر به زمین گیری تانک های حفتر شده، افزون بر این که شمار دیگری از نیروهایش از جمله فرمانده میدانی حفتر بر اثر انفجار مین های زمینی کار گذاشته شده از سوی نظامیان مجلس شورای بنغازی، کشته شد.
منابع آگاه از بنغازی به الجزیره گفته اند که هواپیماهای نیروهای وابسته به حفتر منازل غیر نظامیان را در منطقه «قنقوده» در شمال غرب بنغازی در شرق لیبی هدف قرار دادند، از سوی دیگر نیروهای حفتر این منطقه را زیر خمپاره و توپخانه سنگین گرفتند.
این نخستین بار نیست که نیروهای خلیفه حفتر متحمل تلفات زیادی می شوند، پنجم مرداد ماه سال جاری نیز 22 نفر از نیروهای حفتر بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در شهر بنغازی کشته و 20نفر از آنها نیز زخمی شده بودند.
پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی، در سال 2011 این کشور به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است، دولتی در غرب به ریاست شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی که از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود و دولت دیگری در شرق که ریاست آن را خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش لیبی به عهده دارد.
خاورم**9363**1144
کد N1393683

وبگردی