آفتاب

حکیم در آستانه تصویب قانون عفوعمومی، بر آرامش سیاسی درعراق تاکید کرد

حکیم در آستانه تصویب قانون عفوعمومی، بر آرامش سیاسی درعراق تاکید کرد

بغداد-ایرنا- در آستانه تصویب بخشی از قوانین مهم از جمله قانون عفو عمومی که روز گذشته (دوشنبه) با اعتراض نمایندگان ائتلاف ملی بزرگترین فراکسیون در پارلمان مواجه شد، رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق بر اهمیت حفظ آرامش سیاسی در کشورش تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای افزود که 'سید عمار حکیم' امروز (سه شنبه) در دیدار با رییس جنبش پارلمانی 'اراده' به رهبری خانم 'حنان الفتلاوی'، بر اهمیت آرامش سیاسی به منظور تصویب قوانین مهم در پارلمان تاکید کرد.
براساس بیانیه در این دیدار دو طرف راهکار فعال تر کردن نقش پارلمان و آماده سازی ها برای جنگ موصل را بررسی کردند.
سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد که مجلس نمایندگان عراق در برهه اخیر گام های مهمی در تصویب بسیاری از قوانین مهم و نظارت بر کار دولت تصویب کرده است.
'سلیم الجبوری' رییس پارلمان روز گذشته بعد از ترک جلسه پارلمان توسط اعضای ائتلاف ملی، از رهبران فراکسیون ها خواست که نمایندگان خود را برای تصویب قانون عفو عمومی در جلسه آتی پارلمان بسیج کنند.
بسیاری از نمایندگان وابسته به فراکسیون ائتلاف ملی، با پاره ای مواد این قانون مخالف هستند و معتقدند که این قانون، زمینه را برای آزادی جنایتکاران بعثی و تروریست ها از زندان های عراق فراهم می کند.
خاورم *4*353*1770**1566
کد N1393656

وبگردی