آفتاب
دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در یک دوره حساس و سخت قرار دارد

آموزش و پرورش در یک دوره حساس و سخت قرار دارد

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش گفت: امروزه آموزش و پرورش در یک دوره حساس و سخت قرار دارد واگر بتوان از این مسیر آگاهانه و مدبرانه عبور کرد می‌توان به آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نوید ادهم در همایش و دوره آموزشی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور گفت: امروزه آموزش و پرورش در یک دوره حساس و سخت قرار دارد و اگر بتوان از این مسیر آگاهانه و مدبرانه عبور کرد می‌توان به آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی رسید اما اگر این مسیر با تدبیر و آگاهی سپری نشود نمی‌دانیم که چه اتفاقی برای آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وی افزود: گفتمان غالب آموزش و پرورش تحول بنیادین است و اجرای آن نیاز به مشارکت‌های نهادهای مختلف دارد؛ باید با سند تحول بنیادین به اهداف نظام تعلیم و تربیت رسید.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: یکی از بحث‌های جدی که در سند تحول بنیادین مطرح می‌شود، این است که باید زمینه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فراهم شود. این موضوع در واقع یکی از کارکردهای آموزش و پرورش است تا دانش‌آموز زیست مناسب داشته باشد پردازش و تدوین این موضوع به عهده دانشگاه فرهنگیان و اساتید آن است.

نوید ادهم با بیان اینکه مأموریت مستقیم دانشگاه فرهنگیان تعلیم‌دهنده و تربیت‌کننده نیست، گفت: معلم باید حیات‌بخش و احیاگر باشد اگر بتوانیم این رسالت معلم را تبیین و اجرام کنیم یک گام فراتر رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: چگونگی اجرای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه و جذب ۱۰ هزار نفر جای تعامل دارد، اما کلان این موضوع مورد تأیید است و این مصوبه قانونی است. متأسفانه وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، وضعیت نابسامانی دارد.

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش گفت: با بیان اینکه نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باید نماد صمیمیت و محبت در دانشگاه باشد گفت: این محبت دانشجویان را به خود جذب می‌کند و انتظار از نمایندگان این نهاد این است که باید حضور آنان فراجناحی باشد.

کد N1393621

وبگردی