آفتاب
«راشاتودی» خبر داد؛

بمب افکن های روسی در همدان مستقر شدند/اولین حمله موفق علیه داعش

بمب افکن های روسی در همدان مستقر شدند/اولین حمله موفق علیه داعش

وزارت دفاع روسیه انهدام شماری از مواضع داعش در سوریه به دست بمب افکن های روسی که در شهر «همدان» ایران مستقر شده اند را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «راشاتودی» امروز سه شنبه اعلام کرد که بمب افکن های دوربرد «تی یو- ۲۲ ام ۳» روسیه اولین حمله هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه را از پایگاه هوایی ایران واقع در شهر همدان انجام دادند.

به گفته این خبرگزاری، مسکو و تهران قرارداد نظامی را امضا کرده اند که به روسیه اجازه اسقرار هواپیماهایش در پایگاه هوایی شهر همدان را می دهد.

بمب افکن های روسی ظاهرا از پایگاه همدان در غرب ایران برای بمباران مواضع داعش و جبهه النصره در استان های «حلب»، «یر الزور» و «ادلب» سوریه به پرواز درآمده اند.

حملات انجام گرفته منجر به انهدام پنج دپو اسلحه نیروهای داعش و تسهیلات آموزشی آنها در نواحی فوق الذکر شده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع روسیه می گوید که بر اثر این حملات سه پست فرماندهی داعش منهدم و شمار زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده اند.

گفته می شود که بمب افکن های مستقر شده در پایگاه همدان تحت پوشش جت های «اس یو- ۳۰ اس ام» و «اس یو- ۳۵ اس» به ایران منتقل شده اند و شمار دقیق آنها هنوز مشخص نیست.

دلیل این اقدام ایران و روسیه، کاهش بعد مسافت به ۷۰۰ کیلومتر است که به تسریع عملیات های هوایی علیه داعش در میدان نبرد سوریه منجر می شود.

کد N1393492

وبگردی