آفتاب

حضور 2هزار پیشمرگه کرد در استان کرکوک برای مشارکت در آزادسازی موصل

حضور 2هزار پیشمرگه کرد در استان کرکوک برای مشارکت در آزادسازی موصل

تهران- ایرنا- رئیس دفتر اقلیم گردستان در مسکو از حضور 2 هزار نیروی پیشمرگ کرد در استان کرکوک برای مشارکت در عملیات آزدسازی شهر موصل خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شفق نیوز عراق، 'آسو الطالبانی' در این باره گفت: نیروهای کرد و ارتش عراق هم اکنون در اطراف شهر موصل موضع گرفته اند.
وی افزود: بنا به حمایت بغداد و ائتلاف ضد داعش، نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای شعیه الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند داشت و انتظار می رود که آمادگی برای شروع عملیات موصل یک یا دو ماه طول بکشد.
وی همچین گزارش داد که روسیه در اواخر ماه جولای (نیمه مرداد ماه) سری جدید از کمک های نظامی شامل یک میلیون گلوله سلاح سبک و سلاح های کلاشینکوف و مهمات دیگر به منظور مشارکت در آزادسازی موصل به اربیل ارائه داد.
گزارش ها فرماندهان نظامی در شمال عراق حاکیست که نیروهای مشترک پیشمرگ و نظامیان عراق از دو محور شمال و غرب موصل، گروه تروریستی داعش را مورد حمله قرار داده و نبردهای سنگین در این مناطق همچنان ادامه دارد.
یگان مبارزه با تروریسم عراق نیز در روزهای اخیر روستای 'الحویش'،'الجواعنه'،
'الجبله' و 'الغازیه' را آزاد کرده و بعد از وارد کردن خسارات زیاد در صفوف داعش، پرچم ملی عراق را برفراز این روستاها برافراشت.
نمایندگان دولت عراق و اقلیم کردستان عراق شنبه گذشته (13 اوت) در نشستی مشترک در اربیل، آخرین طرح های عملیات آزادسازی موصل را بررسی کردند.
نیروهای مشترک عراق شامل نیروهای عراقی، الحشد الشعبی ،نیروهای ضد تروریسم و نیروهای پیشمرگه کرد در ماه های گذشته عملیات مقدماتی آزاد سازی موصل را آغاز کرده اند و تا اطراف این شهر پیشروی کرده اند.
خاورم**9366**1275
کد N1393450

وبگردی