آفتاب

هیات پارلمانی اروپا برای همبستگی با اسیر کاید به رام الله رفت

هیات پارلمانی اروپا برای همبستگی با اسیر کاید به رام الله رفت

تهران - ایرنا - شبکه صامدون برای دفاع از اسیران فلسطینی و بنیاد مراقبت از زندانیان و حقوق بشر اعلام کرد که یک هیات پارلمانی اروپا برای همبستگی با بلال کاید اسیر فلسطینی راهی رام الله شد.

خبرگزاری فلسطین روز سه شنبه گزارش داد: هیات اروپایی همبستگی در ساعات پایانی شب گذشته (دوشنبه) به رام الله رسید.
این هیات متشکل از 'فراما یکین' وزیر سابق دادگستری داخلی و عضو پارلمان ایرلند شمالی و 'پل جاوین' عضو مجلس سنای جمهوری ایرلند و 'زوی کوستن تبول' رئیس سابق پارلمان یونان و 'اگمودور یونتان' عضو پارلمان ایسلند می باشد.
هیات مذکور از چادرهای برپا شده در کرانه غربی به منظور همبستگی با کاید و دیگر اسیران فلسطینی و خانواده کاید در شهرک عصیره در شمال نابلس در کرانه غربی و وکیل وی در بنیاد فرح بیادسه دیدار کرد.
این هیات پارلمانی اروپایی همچنین دیدارهای دو جانبه و جمعی با خانواده اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند و جمعی از فلسطینیان و جنبش های حمایت از اسیران انجام داد.
منابع آگاه در شبکه صامدون اعلام کردند که هیات های پارلمانی و حقوقی دیگر در روزها و هفته های آینده برای همبستگی با کاید و دیگر اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند راهی فلسطین می شوند و انتظار می رود هیات های دوستی جدید شامل اعضای پارلمان های سوئد، سوئیس، فرانسه، بلژیک دانمارک و دیگر پارلمان ها باشد.
این منابع گفتند که هیات اروپایی همبستگی با کاید، همچنین قرار است با کمپین ملی برای بازگرداندن اجساد شهدا و جنبش تحریم بی دی اس و نهادهای حقوقی فلسطینی در ارتباط با امور اسیران و شورای قانونگذاری فلسطین دیدار کند.
منابع آگاه گفتند که هیات اروپایی در داخل یکی از چادرهای برپا شده تحصن و قبل از ترک فلسطین یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.
بلال کاید از 15 ژوئن (26خرداد) در اعتراض به صدور حکم غیرقانونی موسوم به بازداشت اداری خود توسط مسوولان رژیم صهیونیستی درست در روزی که با پایان مدت محکومیتش مقرر بود آزاد شود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
عفو بین الملل به نقل از برادر این اسیر فلسطینی این اقدام رژیم صهیونیستی را انتقامجویانه عنوان کرده است.
رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را به خاطر عضویت در جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین به 14 و نیم سال زندان محکوم کرده بود.
خاورم**1408**1275
کد N1393449

وبگردی