آفتاب

نمایندگان پارلمان عراق بار دیگر خواستار اخراج سفیر عربستان شدند

نمایندگان پارلمان عراق بار دیگر خواستار اخراج سفیر عربستان شدند

تهران- ایرنا- نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت دوباره سفیر عربستان در امور داخلی و تلاش برای ایجاد تنش و فتنه در عراق خواستار اخراج وی از این کشور شدند.

به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، 'خلف عبدالصمد' نماینده فراکسیون 'الدعوه' در پارلمان عراق گفت: ما از طرف های مسئول می خواهیم که اقدامات جدی علیه سفیر عربستان در بغداد و تغییر وی به خاطر تکرار مداخله هایش در امور داخلی عراق اتخاذ کنند.
وی افزود: عملکرد ثامر السبهان تجاوز از سبک و عرف مسئولیت دیپلماتیک است.
'حیدر ستار مولی' از فراکسیون 'ائتلاف دولت قانون' عراق نیز با محکوم کردن دخالت های السبهان گفت: اظهارات سفیر عربستان در امور عراق نشان از نیت متخاصمانه وی نسبت به عراق و ملت آن دارد.
وی افزود: دخالت سفیر عربستان در بغداد در امور عراق و توهین به مسئولان این کشور نشان می دهد که وی در جهت خدمت به توطئه های حامیان و پشتیبانان داخلی و خارجی خود عمل می کند.
ستار المولی تاکید کرد: اظهارات السبهان، چهره حقیقی عربستان را در واکنش به پیروزی های نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای عراقی علیه داعش نشان می دهد.
وی در ادامه خواستار اخراج سفیر عربستان از عراق و صدور کیفر خواستی نسبت به تصریحات زشت و تجاوز او از حدود مسئولیت هایش شد.
فردوس العوادی نماینده دیگر این فراکسیون نیز روز گذشته (دوشنبه) خواستار اخراج السبهان از عراق شده بود و عملکرد وی در عراق را وقیحانه توصیف نموده بود.
ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد طی سخنانی از نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق به دلیل اینکه گفته بود عربستان منشأ تروریسم در منطقه است، انتقاد کرد.
وی بارها در تلاش برای ایجاد تنش در میان گروه های عراقی در خصوص مسائل سیاسی و نظامی در صفحات اجتماعی خود در امور داخلی این کشور بخصوص حضور نیروهای شیعه در مبارزه با تروریسم دخالت کرده است.
خاورم**9366**1275
کد N1393350

وبگردی