آفتاب

رئیس سابق شاباک: اجازه نمی دهیم مسجد الاقصی به مکه و مدینه دیگری برای مسلمانان تبدیل شود

رئیس سابق شاباک: اجازه نمی دهیم مسجد الاقصی به مکه و مدینه دیگری برای مسلمانان تبدیل شود

تهران- ایرنا- رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت که هرگز اجازه نمی دهیم مسجد الاقصی به مکه و مدینه ای دیگری برای مسلمانان تبدیل شود.

به نوشته پایگاه خبری فلسطینی (سما)، 'آوی دیختر' رئیس کمسیون خارجه و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و رئیس سابق شاباک در واکنش به سخنان اخیر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در حمایت از مسجد الاقصی و شهر قدس و هشدارهایش مبنی بر تعرض به این مسجد مبارک ادعا کرد که این رژیم هرگز اجازه نخواهد داد که مسجدالاقصی نیز به مکه و مدینه دیگری تبدیل شود که تنها به روی مسلمانان باز باشد.
رئیس سابق شاباک مدعی شد: 'این تفکر که مسلمانان در مسجدالاقصی اجازه دارند هرکاری که در شهرهای مکه و مدینه در عربستان انجام می دهد را پیاده کنند و اجازه ورود غیرمسلمانان به داخل مسجد را ندهند، هرگز اتفاق نخواهد افتاد و ما هرگز اجازه نمی دهیم این تفکر محقق شود.
'عبدالله' پادشاه اردن روز گذشته گفت، با تخلفات مکرر و حملات اسرائیل و گروه های افراطی می جنگیم.
طبق توافقنامه صلح 1994 میان اردن و رژیم صهیونیستی، اردن اداره مسجد الاقصی و قبه الصخره را به عهده دارد.
مسجد الاقصی در روزهای گذشته شاهد یورش دهها شهرک نشین صهیوینست به این مسجد برای برگزاری مراسم یهودیت بود.
طی روزهای گذشته شهرک نشینان صهیونیست از طریق شبکه های اجتماعی مختلف خواستار یورش گسترده به مسجد الاقصی به مناسبت آنچه که «خراب کردن هیکل سلیمان» می خوانند، شدند.
انتفاضه سوم مردم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته (مهرماه) در پی تشدید برخورد صهیونیست ها و شهرک نشینان با مردم فلسطین و هتک حرمت های مکرر آن ها به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن آغاز شد.
از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، بیش از 214فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند.
خاورم**9366**1566
کد N1393234

وبگردی