آفتاب
تزیپی لیونی:

مقابله با ایران در گرو همکاری با عربستان است

مقابله با ایران در گرو همکاری با عربستان است

«تزیپی لیونی» وزیر امورخارجه سابق رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهاراتش، اعلام کرد: باید با عربستان سعودی و دولت های عرب معتدل برای مقابله با ایران همکاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «العهد»، «تزیپی لیونی» وزیر امورخارجه سابق رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهاراتش، اعلام کرد: باید با عربستان سعودی و دولت های عرب معتدل برای مقابله با ایران همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه سابق اسرائیل و عضو فعلی «کنست» در مصاحبه با کانال ۱۰تلویزیون اسرائیل مدعی شد: حزب الله یک سازمان تروریستی است، حماس هم همینطور و هیچ راهی برای رسیدن به صلح با این دو وجود ندارد، برای اینکه آنها اساسا وجود ما را نمی پذیرند.

وی در ادامه توضیح داد: اما در اینجا فرضی وجود دارد که ما باید از آن بهره ببریم و آن اینکه هنگامی که ما در مورد حزب الله صحبت می کنیم سعودی ها و دولت های عرب معتدل به چشم دشمن به حزب الله می نگرند و لذا امروز میان ما و آنها نقاط مشترک برای همکاری وجود دارد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: حزب الله دشمنی است که موشک های زیادی دارد، اما به نظر می رسد امروز اسرائیل در اولویت حزب الله  قرار ندارد، چرا که آنها و هم پیمانانشان به شدت درگیر مسائل سوریه هستند.

وی در ادامه صحبت هایش بیان کرد: ما باید آماده باشیم و ارتش اسرائیل را در آمادگی نگاه داریم. ما باید آنچه سعودی ها در مورد حزب الله می گویند را بشنویم، امروز آنها حزب الله را یک سازمان تروریستی می دانند و ماباید در چارچوب مقابله با ایران با سعودی ها و کشور های عرب معتدل همکاری داشته باشیم.

کد N1393203

وبگردی