آفتاب

نیروهای پلیس نژادپرست آمریکا مجازات شوند

نیروهای پلیس نژادپرست آمریکا مجازات شوند

‌یک نهاد حمایت از حقوق رنگین‌پوستان از مقام‌های آمریکایی خواست تا با امضا تعهدنامه‌ای اداره پلیس نژادپرست این کشور را مجازات کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ مجمع ملی بهبود شرایط رنگین پوستان در آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقام‌های انتخاب شده و نامزد‌ها برای ادارات آمریکا در حال تشویق شدن به  امضا تعهدنامه‌ای برای توقف عملکرد بخش‌های نژادپرست پلیس این کشور هستند.

این درخواست در پی رونمایی این نهاد اجتماعی از سندی که از مقام‌ها می‌خواهد تا به حمایت از حقوق و محافظت از زندگی‌ها بپردازند، مطرح می‌شود.

این مجمع در بیانیه صادر شده اعلام کرد: «با امضای این تعهدنامه،‌ مقام‌های آمریکایی متعهد می‌شوند تا با انجام اقدام‌های ضروری، منابع مالی برای سازمان‌های مجری قانونی که به نژادپرستی روی آورده‌اند را محدود کنند.»

این تعهدنامه در پاسخ به کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست در شهر میلواکی در آمریکا در روز شنبه به دنبال تیراندازی پلیس این شهر انجام می‌گیرد. این تیراندازی،‌ موجب بروز تظاهرات خشونت‌آمیز در  که در نتیجه آن چندین افسر پلیس زخمی شده و به موسسات بازرگانی محلی نیز آسیب رسید.

در ماه‌های اخیر، کشته شدن سیاه‌پوستان آفریقایی-آمریکایی در جریان رویارویی با پلیس،‌ باعث بروز تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا شده و مباحث نژادپرستانه در این کشور را احیا کرده است.  

 

 

کد N1393130

وبگردی