آفتاب

نگرانی هند از عبور یک شهروند ایتالیایی از حلقه امنیتی فرودگاه دهلی

نگرانی هند از عبور یک شهروند ایتالیایی از حلقه امنیتی فرودگاه دهلی

دهلی نو-ایرنا- مقامات هند از عبور یک تبعه ایتالیایی با بلیت جعلی از حلقه امنیتی فرودگاه 'ایندیرا گاندی' دهلی نو به رغم افزایش شدید تدابیر امنیتی در روز استقلال این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا،سازمان های امنیتی هند، پیش از روز استقلال (15 اگوست/25 مرداد) اعلام کردند که با افزایش شدید تدابیر امنیتی ،فرودگاه پایتخت تبدیل به دژ نفوذ ناپذیر شده است .
یک شهروند ایتالیایی روز گذشته به رغم تدابیر امنیتی بی سابقه در فرودگاه بین المللی'ایندیرا گاندی' توانست با بلیت تقلبی از حلقه های امنیتی عبور و وارد فرودگاه شود.
به گفته مقامات امنیتی، این فرد که 'ریکاردو ولپاتا' نام دارد با بلیتی تقلبی و بدون داشتن هیچ گونه کارت شناسایی، از سوی پلیس نامحسوس شناسایی و تحویل پلیس دهلی شد.
پلیس اعلام کرد در باز جویی ها مشخص شد که وی برای بدرقه یکی از دوستان خود وارد فرودگاه شده است .
یک مقام ارشد پلیس گفت: این فرد با در دست داشتن بلیت شرکت هوایی آئروفلوت وارد فرودگاه شده است.
وی افزود:در تماس با این شرکت هوایی مشخص شد که این بلیت تقلبی است .
تدابیر امنیتی در فرودگاههای هند به دنبال حمله های تروریستی به چندین فرودگاه در کشورهای مختلف به شدت افزایش یافته است .
مقامات امنیتی برای امنیت بیشتر اقدام به ایجاد پلیس نامحسوس در فضای فرودگاه و ایجاد حلقه دوم امنیتی کرده اند.
به گفته مقامات درسالجاری 35 مورد ورود غیر قانونی با استفاده از بلیت تقلبی در فرودگاه دهلی نو رخ داده است .بسیاری از این افراد به هنگام تلاش برای خروج از فرودگاه شناسایی شده اند زیرا نیروهای امنیتی اجازه خروج از ترمینال را بدون اجازه رسمی نمی دهند.
حلقه نخست بررسی های امنیتی در فرودگاه های هند پیش از ورود مسافر به داخل فرودگاه اتفاق می افتد و مسافران تنها با در دست داشتن بلیط و مدارک شناسایی معتبر اجازه ورود به فرودگاه را دارند.
*آساق*267*1600
کد N1393091

وبگردی