آفتاب

سازمان پزشکان بدون مرز: بمباران بیمارستان عبس یمن چهارمین حمله به بیمارستان های یمن ظرف کمتر از یک سال است

سازمان پزشکان بدون مرز: بمباران بیمارستان عبس یمن چهارمین حمله به بیمارستان های یمن ظرف کمتر از یک سال است

تهران- ایرنا- سازمان پزشکان بدون مرز ضمن اشاره به افزایش شمار قربانیان بمباران بیمارستان عبس در استان حجه یمن توسط عربستان به 11 کشته و 19 زخمی اعلام کرد: این چهارمین حمله عربستان به بیمارستان های یمن طی کمتر از یک سال است.

به گزارش پایگاه خبری الملعب ،سازمان پزشکان بدون مرزبا صدور بیانیه ای اعلام کرد که بمباران روز گذشته(دوشنبه) بیمارستان عبس استان حجه یمن٬ تا لحظه انتشار این خبر٬ دست کم 11 کشته و19 زخمی بر جای گذاشته است و یکی از کشته ها از جمله پرسنل سازمان پزشکان بدون مرز است.
این بیانیه حاکی از آن است که بمباران بیمارستان عبس استان حجه واقع در شمال غرب یمن٬ منجر به تخریب بخش هایی از بیمارستان ومرگ 6 تن در جا شد که یکی از آنها یک عضو سازمان پزشکان بدون مرز بود .
این بیانیه افزود: حال بسیاری از زخمی ها وخیم است .
بر اساس بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز٬ بیمارستان عبس پس از بمباران تخلیه بیماران وکادر بیمارستانی نیز به دیگر بیمارستان ها منتقل شدند.
سازمان پزشکان بدون مرز قبل از این حمله٬ طرف های درگیر جنگ یمن را از طریق نقشه جی پی اس از محل جغرافیایی بیمارستان مطلع کرده بود.
انصار الله یمن بلافاصله پس از بمباران این بیمارستان توسط عربستان٬ شمار کشته ها را شش تن وزخمی ها 20 تن دیگر اعلام کرد.
سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام اینکه این چهارمین حمله عربستان به بیمارستان های یمن ظرف کمتر از یک سال است ٬ از این کشور خواست اینگونه حمله ها را تکرار نکند.
سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به گزارش سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل به جنایت سه روز قبل عربستان در بمباران مدرسه قرآنی در منطقه جمعه بن فاضل در شهر حیران استان صعده (واقع در شمال یمن )که منجر به کشته شدن دهها کودک دانش آموز شد٬ ادعای احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربستان را در تکذیب آن٬ محکوم کرد.
خاورم** 1453**2041**
کد N1392966

وبگردی