آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

دعوت هند به مذاکره تلاش برای حل مسئله «کشمیر» است

دعوت هند به مذاکره تلاش برای حل مسئله «کشمیر» است

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دعوت مشاور امور خارجه این کشور از هند برای مذاکراه را تلاش برای حل مسئله کشمیر خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «نفیس ذکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات «نارندار مودی» نخست وزیر هند گفت: با توجه به شدت گرفتن اقدامات نیروهای امنیتی هند علیه مردم بیگناه کشمیر و وضعیت نابه سامان این منطقه باید دانست که این مذاکرات در واقع تلاش برای حل مسئله کشمیر است.

 وی همچنین با تایید اظهارات «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این اظهارات مودی صرفا برای دور نگه داشتن توجهات از وقایع موجود در کشمیر است.

لازم به ذکر است که نارندرا مودی دیروز در سخنرانی خود به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال هند که یک ساعت و نیم به طول انجامید گفت: مردم ایالت بلوچستان و مناطق گلگت بلتستان و کشمیر پاکستان در پاسخ به دلسوزی من با مردم این منطقه از من تشکر کرده بودند و من نیز از آنها تشکر می کنم.

همچنین «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند نیز اعلام کرده بود که هرگز راجع به مسئله کشمیر با پاکستان مذاکره نخواهیم کرد.

«سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان  نیز در پاسخ به سخنان نخست وزیر هند در مورد ایالت بلوچستان و مناطق گلگت بلتستان و کشمیر را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور خواند.

وی در ادامه افزود: مسئله کشمیر با گلوله حل و فصل نمی شود، بلکه راه حل آن انجام مذاکرات است. دولت هند در طول ۳۷ روز گذشته در منطقه کشمیر حکومت نظامی اعلام کرده است و نیروهای امنیتی این کشور دستکم ۷۰ نفر را کشته و هزاران نفر را زخمی کرده اند.

کد N1392957

وبگردی