آفتاب

آزادی سه روستا در جنوب استان نینوا/ نیروهای عراقی در 500 متری مرکز القیاره

آزادی سه روستا در جنوب استان نینوا/ نیروهای عراقی در 500 متری مرکز القیاره

تهران- ایرنا- یک منبع آگاه امنیتی در استان نینوا گزارش داد که نیروهای مشترک عراق سه روستا را در جنوب استان نینوا آزاد کرده و این نیروها در 500 متری مرکز ناحیه القیاره قرار دارند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، این منبع افزود که درگیری های سنگین در ورودی های این منطقه ادامه دارد.
این منبع که به نامش اشاره نشده گزارش داد: روز گذشته (دوشنبه) یگان های نظامی نیروهای مبارزه با تروریسم و یگان پانزده سه روستای 'الجبله'، الحویش و الجدعه را در جنوب نینوا آزاد کردند و درگیری سختی با عناصر گروه ترورریستی داعش در ورودی این شهر برای نفوذ به این ناحیه داشتند.
در همین راستا 'عبدالله الجبوری' فرماندهی عملیات نینوا نیز اعلام کرد که نیروهای اتاق مشترک عملیات نینوا در 500 متری مرکز ناحیه القیاره قرار گرفته و مواضع نفتی این منطقه را که گروه تروریستی داعش از آنها نفت سرقت می کرد، آزاد کردند و چاه های نفت این منطقه تحت کنترل نیروهای عراقی است.
وی افزود: این منطقه به دلیل وجود منابع نفتی بسیار برای گروه تروریستی داعش ارزشمند بود و تروریست ها از این چاه ها نفت قاچاق می کردند به همین سبب داعش دهها نفر از نیروهای خود را به این ناحیه گسیل داده است.
نیروهای اتاق مشترک عملیات نینوا شامل نیروهای ارتش، پیشمرگه، و الحشد الوطنی در ماه های گذشته عملیات آزاد سازی استان نینوا را از شهرستان مخمور در نزدیکی موصل آغاز کردند و چندین منطقه از جمله پایگاه هوایی القیاره را در جنوب موصل آزاد کردند.
نیروهای پیشمرگ کرد از روز یکشنبه با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی عملیاتی را به سمت شهر موصل پایگاه گروه تروریستی – تکفیری داعش در عراق آغاز کرده اند.
تاکنون 150 تروریست داعشی و 13 پیشمرگ کرد نیز در این درگیری ها کشته شده اند.
این نیروها روز گذشته 12 روستا را در شرق موصل آزاد کرده و عملیات محور الخازر- الکویر را به پایان رسانند.
خاورم**9366**1275
کد N1392856

وبگردی