آفتاب

آمریکا حمله عربستان به بیمارستان یمن را محکوم نکرد

آمریکا حمله عربستان به بیمارستان یمن را محکوم نکرد

نیویورک - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن خودداری از محکوم کردن حملات سعودی ها به بیمارستانی در یمن به این جمله بسنده کرد که وزارت خارجه آمریکا درتماس های مستمر با مسئولین ریاض مراتب نگرانی خود از اینگونه وقایع را با آن ها در میان گذاشته است.

الیزابت ترودو رییس دفتر روابط مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درمورد حملات هوایی گروه ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یک بیمارستان تحت کنترل پزشکان بدون مرز در یمن و کشته و مجروح شدن عده ای در آن؛ افزود: این واقعه بشدت موجب نگران وزرات خارجه آمریکا شده است و مسئولان واشنگتن درحال جمع آوری اطلاعات مربوط به این واقعه هستند و مثل همیشه حمله به تاسیسات پزشکی و درمانی را بشدت نگران کننده می دانند.
خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود در ادامه پرسید، این نخستین باری نیست که حملات هوایی سعودی در یمن بیمارستان ها و غیرنظامی ها را هدف قرار داده است و با توجه به این که سعودی ها به عنوان یک کشور تحت حمایت کامل آمریکا عامل این حملات بوده اند، موضع دقیق آمریکا در قبال این حملات چیست؟
ترودو با طفره رفتن به این سوال گفت: واشنگتن بطور مستمر با مقامات ریاض در تماس و گفتگو بوده و هست.
رییس دفتر روابط مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا، تشکیل کمیته ویژه ای برای تحقیق در مورد تلفات غیرنظامی در تهاجم سعودی ها و گزارش این کمیته به شورای امنیت سازمان ملل را قدم مهمی در جهت شفاف سازی های لازم در این زمینه ذکر کرد.
جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ صریح به این سوال که آیا چنین اقداماتی برای سعودی ها عواقبی را درپی خواهد داشت یانه و یا این که آیا این گونه رویکردهای ریاض موجب ناخرسندی مقامات واشنگتن شده است یانه؟ خودداری کرد و فقط گفت که وزارت خارجه آمریکا در تماس های مستمر خود با ریاض مراتب نگرانی خود در این رابطه را ابراز کرده است.
اروپام-4-541**1565
کد N1392420

وبگردی