آفتاب

ورود وزیرخارجه مصربه لبنان/ خبرنگاران از مصاحبه با شکری منع شدند

ورود وزیرخارجه مصربه لبنان/ خبرنگاران از مصاحبه با شکری منع شدند

بیروت – ایرنا - « سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برای دیدار رسمی سه روزه و ملاقات با مقامات لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، شکری عصر دوشنبه از طریق قاهره وارد بیروت شد.
براساس این گزارش، برای پوشش خبر ورود وزیر امورخارجه مصر به بیروت و مصاحبه با او به خبرنگاران اجازه ورود به سالن تشریفات فرودگاه بین المللی پایتخت لبنان داده نشد.
دستگاه های امنیتی ویژه فرودگاه بیروت اعلام کردند که به درخواست سفارت مصر در لبنان نمی توانند به خبرنگاران اجازه دهند وارد سالن تشریفات فرودگاه بیروت شوند.

** سخنان سفیر مصر
« محمد بدرالدین زاید» سفیر مصر در لبنان در آستانه سفر شکری به بیروت، با « جبران باسیل » وزیر خارجه لبنان ملاقات کرد.
وی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران گفت که سفر شکری به لبنان در یک زمان بسیار مهم از تحولات در منطقه و لبنان صورت می گیرد.
بدرالدین زاید افزود: مصر تمایل زیادی دارد تا به لبنان در مرحله کنونی کمک کند زیرا همه ما خطر چالش هائی که منطقه را فراگرفته است، درک می کنیم.
سفیر مصر خاطرنشان کرد که سفر شکری به لبنان دارای پیام های مختلفی است و مهمترین آنها در ارتباط با تلاش های قاهره برای پایان خلاء ریاست جمهوری در لبنان است.
لبنان بیش از دو سال و دو ماه است که رئیس جمهوری ندارد.
بدرالدین زاید ابراز امیدواری کرد که بدنبال سفر وزیر خارجه مصر به لبنان تحرکی در پرونده راکد انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان صورت گیرد.
سفیر مصر گفت که قاهره بارها آمادگی خود را برای کمک به لبنان در زمینه انتخاب رئیس جمهوری اعلام کرده و سفر شکری به بیروت هم در چارچوب این تحول ضروری در لبنان است و امیدواریم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
خاورم ** 1324
کد N1392329

وبگردی