آفتاب

بازدید 10 نماینده کره جنوبی از جزایر مورد مناقشه در دریای ژاپن

بازدید 10 نماینده کره جنوبی از جزایر مورد مناقشه در دریای ژاپن

تهران - ایرنا - خبرگزای کیودوی ژاپن گزارش داد که 10 نماینده احزاب اصلی پارلمان کره جنوبی امروز دوشنبه از جزایر ژاپنی مورد مناقشه در دریای ژاپن دیدن کردند.

این گزارش به نقل از پیام خانم ناکیونگ وون، عضو حزب حاکم سائه نوری و رییس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان کره جنوبی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که وی خودش ریاست این هیات پارلمانی را در سفر به جزیره معروف 'تاکه شیما'ی ژاپن و یا 'دوکتو' در کره جنوبی، به عهده داشته است.
وی در صفحه فیسبوک خود نوشت، اعضای اصلی حزب مخالف 'مینجو' و حزب خلق کره جنوبی به عنوان دومین حزب مخالف دولت خانم پارک گئون های رییس جمهور در پارلمان نیز آنها را در این سفر که در هفتادو یکمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و پایان حاکمیت ژاپن بر شبه جزیره کره انجام گرفته است، همراهی کردند.
به گزارش کیودو، یوشیهیده سوگا، دبیر و سخنگوی دولت ژاپن امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو ضمن ابراز تاسف از سفر این هیات، آن را به رغم اخطار قبلی به دولت سئول، نقض حریم ژاپن و اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد.
به گفته وی، وزارت خارجه ژاپن نیز پیش از این مراتب اعتراض خود را به سئول برای این سفر اعلام کرده و خواستار توقف انجام آن شده بود .
این درحالی است که رییس این هیات، در گفت وگو با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعتراض وزارت خارجه ژاپن به این امر را بی معنی و ادعای توکیو برای مالکیت بر جزایر مورد مناقشه را بی معنی تر توصیف کرده بود.
یونهاپ پیشتر اعلام کرده بود که هیات پارلمانی مذبور با سفری که با بالگرد به این جزیره سنگی و صخره ای انجام می دهند با معدود نیروهای امنیتی کره ای مستقر در آن دیدار می کنند.
کره جنوبی از سال 1953 (1332) کنترل این جزیره را بر عهده دارد.
آساق**1378**1144
کد N1392138

وبگردی