آفتاب

ارتش نیجریه به دنبال سه فرد مظنون به ارتباط داشتن به گروه تروریستی بوکوحرام

ارتش نیجریه به دنبال سه فرد مظنون به ارتباط داشتن به گروه تروریستی بوکوحرام

تهران- ایرنا- ارتش نیجریه روز دوشنبه جستجوهای گسترده خود را برای یافتن سه مظنون در ارتباط با دختران دانش آموز ربوده شده از سوی گروه تروریستی بوکوحرام، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس، ارتش نیجریه امروز اعلام کرد به دنبال سه فرد، از جمله یک خبرنگار است که در ماجرای ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریایی به دست بوکوحرام، با این گروه تروریستی همکاری کرده اند.
ارتش نیجریه معتقد است که این افراد با دادن اطلاعات درباره دانش آموزان ربوده شده، در این خصوص با گروه تروریستی بوکوحرام همکاری داشته اند.
سرهنگ ثانی عثمان سخنگوی ارتش نیجریه، هویت خبرنگار متهم به همکاری با گروه بوکوحرام را 'احمد سالکیدا' معرفی کرد.
وی تاکید کرد که این افراد علاوه بر دادن اطلاعات به بوکوحرام درخصوص ربودن دختران دانش آموز، اکنون نیز با این گروه تروریستی در ارتباط هستند.
این سرهنگ ارتش نیجریه تاکید کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که افراد مظنون اطلاعات زیادی به تروریست ها انتقال داده اند.
سرهنگ عثمان با بیان این مطلب افراد مظنون از مکان مخفی کردن دختران دانش آموز به خوبی مطلع هستند، گفت: 'آنها باید خود را معرفی کنند و بگویند که دختران ربوده شده و سایر گروگان ها در چه مکانی نگهداری می شوند.'
گروه تروریستی بوکوحرام روز گذشته (یکشنبه) ویدئوی جدیدی از دختران دانش آموز ربوده شده نیجریایی پخش و اعلام کرد که هنوز تعدادی از آنها زنده می باشند.
گروه تروریستی بوکوحرام با پخش تصاویری از این دانش آموزان در شبکه یوتیوپ، اعلام کرد که تعدادی از این دختران در حملات هوایی ارتش نیجریه کشته شده اند اما تعدادی دیگر هنوز زنده هستند.
در این ویدئو تصاویر دخترانی مشاهده می شود که در حالی که چادر بر سر دارند بر روز زمین نشته اند. در این تصاویر حدود چهل دختر مشاهده می شود که به عقد مردان بوکوحرام درآمده اند.
به گزارش ایرنا، مقامات نیجریه ماه می (اردیبهشت ماه) از پیدا شدن یک نفر از 219 دختر ربوده شده شهر 'چیبوک' خبر دادند.
دو سال پیش 219 دختر دانش آموز از یک مدرسه شبانه روزی در شهر چیبوک در شمال شرق نیجریه توسط تروریست های بوکوحرام ربوده شدند.
اخیرا گروه تروریستی 'بوکوحرام' برای آزادسازی دخترانی که دو سال پیش از مدرسه ای در شهر چیبوک به گروگان گرفته شدند، درخواست حدود 35 میلیون پوند کرده است.
گروه تروریستی بوکو حرام در شمال نیجریه و همچنین در کامرون و چاد فعالیت می کند.
این گروه در سال 2002 میلادی تاسیس شد و بیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تکفیری - تروریستی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.
خاورم**9041**1144
کد N1392135

وبگردی