آفتاب

هند پیشنهاد کمک پاکستان به قربانیان خشونت های کشمیر را رد کرد

هند پیشنهاد کمک پاکستان به قربانیان خشونت های کشمیر را رد کرد

دهلی نو- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه هند با رد پیشنهاد کمک پاکستان به قربانیان خشونت های کشمیر گفت که حمایت پاکستان از گروههای تروریستی و قاچاق اسلحه، مشکلات زیادی برای کشورهای منطقه و همسایه این کشور ایجاد کرده است .

به گزارش ایرنا، 'ویکاس سواروپ' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:هند آماده است در خصوص تروریسم فرامرزی و جلوگیری از نفوذ افرادی مانند 'بهادر علی ' از پاکستان به هند با این کشور گفت وگو کند.
پاکستان روز گذشته با ارسال نامه ای به سفارت هند در اسلام آباد خواستار کمک این کشور به قربانیان خشونت ها در کشمیر شده است .
این درخواست به دنبال افزایش خشونت ها در کشمیر در بیش از یک ماه گذشته پس از قتل 'برهان مظفر وانی ' فرمانده حزب المجاهدین در این منطقه صورت گرفته است .
براساس آمار منتشر شده در درگیری های کشمیر تاکنون حدود 65 نفر کشته و حدود هفت هزار نفر نیز مجروح شده اند.
'عبدالباسط' سفیر پاکستان در هند نیز در سخنانی که مقامات هندی آن را تحریک آمیز خوانده اند گفت که فداکاری های مردم کشمیر به هدر نخواهد رفت و ناآرامی های این منطقه روزی پایان می یابد.
وی افزود:اسلام آباد همیشه برای داشتن روابطی بهتر با هند براساس برابری حق حاکمیت و حل و فصل اختلاف های دوجانبه تلاش می کند.
سفیر پاکستان گفت که کسی نمی تواند تلاش های قانونی مردم کشمیر را کوچک بشمارد و جامعه بین المللی باید برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل برای حل موضوع کشمیر تلاش کند.
هند دستگاههای اطلاعاتی و ارتش پاکستان را متهم به حمایت از شبه نظامیان کرده است.
هند، پاکستان را حامی تروریسم می داند و ادعا می کند ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان، با آموزش نیروهای شبه نظامی و حمایت مالی از آنها، این گروه ها را برای ایجاد بی ثباتی و خرابکاری وارد خاک هند می کند.
هند خواهان اقدام قاطع پاکستان علیه تروریسم است و اعلام کرده است که این کشور به صورت انتخابی با گروه های شبه نظامی و تروریستی مبارزه می کند.
پاکستان همواره و به شدت اتهام های هند را رد کرده است.
پاکستان تاکنون بارها موضوع کشمیر و کشتار مردم این کشور از سوی نیروهای نظامی هند را در سازمان ملل مطرح و خواستار توجه این سازمان به موضوع کشمیر شده است.
هند هر بار با اعتراض شدید به این درخواست پاکستان اعلام کرده است که موضوع کشمیر باید در گفت وگوهای دوجانبه رفع شود.
تنش بین هند و پاکستان از یک ماه گذشته به دنبال کشته شدن 'برهان وانی' فرمانده شبه نظامی حزب المجاهدین و حمایت پاکستان از وی به شدت افزایش یافته است.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان است ولی هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 از هند است.
*آساق*267*1600
کد N1392095

وبگردی