آفتاب

وزیر دفاع روسیه: مسکو از حملات موشکی ناتو به سوریه پیشگیری کرد

وزیر دفاع روسیه: مسکو از حملات موشکی ناتو به سوریه پیشگیری کرد

مسکو - ایرنا - وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه با مطرح کردن پیشنهاد امحای تسلیحات شیمیایی سوریه از حملات موشکی گسترده پیمان ناتو به این کشور پیشگیری کرد.

به گزارش ایرنا ارتشبد «سرگئی شایگو» روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری روسیه 24 گفت: پیشنهاد روسیه برای امحای سلاح های شیمیایی سوریه موجب جلوگیری از حملات موشکی ناتو به این کشور شد.
رئیس جمهوری روسیه در سال 2013 پیشنهاد امحای زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه را مطرح کرد که از طرف آمریکا و سایر کشورهای غربی پذیرفته شد.
امحای سلاح های شیمیایی سوریه از ماه سپتامبر سال 2013 آغاز و مطابق با قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت چند کشور ازجمله روسیه و آمریکا بطور کامل انجام گرفت و تا ماه ژوئن سال 2014 کار نابودی این سلاح ها به پایان رسید.
وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت و گوی تلویزیونی گفت: با اقدام روسیه در این عرصه (امحای سلاح های شیمیایی سوریه) از حملات موشکی ناتو به سوریه که می بایست با 624 موشک بالدار انجام می گرفت پیشگیری شد.
وی ادامه داد: اما با این ابتکار وضعیت سوریه تغییر کرد و اگر رئیس جمهوری روسیه نمی توانست غرب را برای اجرای ابتکار خود در امحای تسلیحات شیمیایی سوریه متقاعد کند اوضاع کاملا دگرگون می شد.
شایگو گفت: غرب آماده وارد اوردن ضربات موشکی به سوریه بود و فقط 624 موشک بالدار در حالت آماده باش برای پرتاب به این کشور قرار گرفته بودند.
وی افزود: بر اثر چنین حملات گسترده ای، بازسازی تاسیسات دولتی در سوریه بسیار دشوار می شد.
وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که روسیه و آمریکا به مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش در منطقه حلب نزدیک شده اند.
نیروهای روسیه در قالب گروه هوافضا در عملیات نظامی نیروهای سوریه در حلب علیه گروه های تروریستی شرکت دارند و از این نیروها پشتیبانی هوایی می کنند.
اروپام*391**1856
کد N1392094

وبگردی