آفتاب

برلین مخالف کاهش تحریم ها علیه روسیه شد

برلین مخالف کاهش تحریم ها علیه روسیه شد

برلین - ایرنا - دولت آلمان اعلام کرد که به دنبال وخیم ترشدن اوضاع در اوکراین مخالف کاهش تحریم ها علیه روسیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از برلین , ساسئون شبلی معاون سنخگوی وزارت خارجه آلمان امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم تحریم ها را علیه روسیه کاهش دهیم . زمانی میتوانیم در مورد تحریم ها فکر کنیم که پیشرفت ملموسی در اوضاع شرق اکراین به وجود آمده باشد. ولی واقعیت امر این است که ما از این پیشرفت ملموس بسیار فاصله داریم.
وی افزود : ما در ماه های اخیر شاهد نقض آتش بس , و سپس شاهد قربانیان و زخمی ها در اوکراین شرقی بودیم . ما نیاز به پیشرفت داریم, به یک آتش بس پایدار و مساله انتخابات محلی.
شبلی گفت : همانطور که وزیر خارجه آلمان هم قبلا گفته بود , جمع بندی کلی از وضعیت شرقی اوکراین ,موجب دلسردی ما شده است .
در همین راستا سرگئی لاوروف و فرانک والتر اشتاین مایر در حاشیه یک نشست دانشگاهی در مرکز استان سوردلوفسک منطقه اورال روسیه با یکدیگر دیدار و در باره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.
وزیر خارجه روسیه نسبت به اوضاع اوکراین و امکان از سر گرفته شدن درگیری های مسلحانه در شرق این کشور ابراز نگرانی کرد.
اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز با بیان این که بحران در روابط آلمان و روسیه هنوز برطرف نشده است، اظهار داشت: آلمان و روسیه نباید از یکدیگر روی برگردانند بلکه باید به گفت و گوهای دوجانبه ادامه دهند.
وی افزود: آلمان و روسیه باید از سوء تفاهم ها و اختلافات در مسائل امنیتی بپرهیزند.
وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: علت سردی روابط روسیه و آلمان، حوادث پیرامون منطقه کریمه و شرق اوکراین بوده است.
بحران اوکراین و تحریم های غرب در مورد روسیه، موجب سردی روابط مسکو و برلین شده و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، بارها از رفتار روسیه در مساله اوکراین و کریمه انتقاد کرده و آن را برای اروپا و امنیت این قاره خطرناک دانسته است.
اروپام**441**456**1856
کد N1392047

وبگردی