آفتاب

وزیر دفاع عراق از اعزام تیپ زرهی بغداد به موصل خبر داد

وزیر دفاع عراق از اعزام تیپ زرهی بغداد به موصل خبر داد

تهران – ایرنا – وزیر دفاع عراق روز دوشنبه از قصد وزارت دفاع این کشور برای اعزام تیپ 34 زرهی بغداد به موصل برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز عراق، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق افزود: دولت قصد دارد تا در چهارچوب افزایش کمک برای تقویت نظامی عملیات آزادسازی موصل، نیروهای بیشتری را به موصل اعزام کند.
وی گفت: شمار نیروهای تیپ 34 زرهی بغداد بین سه تا چهار نفر نیروی نظامی است.
وزیر دفاع عراق افزود: آموزش نظامی نیروهای عراقی توسط افسران عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی نقش بسزایی در کاهش تلفات و پیروزی سریع بر تروریست ها در موصل خواهد داشت.
در همین حال نیروهای پیشمرگه کُرد با آزاد سازی این 12 روستا طرح خود برای بازپس گیری تعدادی از مناطق دو محور الخازر- الکویر واقع در شرق موصل را به پایان بردند.
نیروهای پیشمرگ کرد از روز گذشته (یکشنبه) با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی عملیاتی را به سمت شهر موصل پایگاه گروه تروریستی – تکفیری داعش در عراق آغاز کرده اند.
نیروهای عراقی و کُرد با پشتیبانی نظامی و مستشاری نیروهای ائتلاف به فرماندهی واشنگتن، از ماه ها پیش عملیات نزدیک شدن به موصل را که در ژوئن 2014 (خرداد/ تیر 93) به تصرف داعش درآمد، آغاز کرده اند.
پیشتر نیز وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در آینده ای نزدیک خبر داده بود.
خاورم**9365**1144
کد N1392044

وبگردی