آفتاب

19 داعشی در شرق افغانستان کشته شدند

19 داعشی در شرق افغانستان کشته شدند

کابل - ایرنا - دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار افغانستان اعلام کرد که 19 داعشی در حملات هوایی در این استان کشته و 23 تن از آنان زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، دفترمطبوعاتی استانداری ننگرهار افغانستان روزدوشنبه باانتشاربیانیه ای اعلام کرد که درحمله هوایی نیروهای ارتش و هواپیماهای بدون سرنشین شب گذشته در شهرستان های «اچین»، «کوت» و «هسکه مینه» انجام شد.
همچنین دراین بیانیه افزوده شده است که درعملیات زمینی نیروهای ارتش در این شهرستان ها نیز تعدادی سلاح، مقادیری مهمات و تجهیزات نظامی بدست نیروهای افغان افتاد.
حملات هوایی و عملیات زمینی نیروهای افغان و نظامیان خارجی در استان ننگرهار افغانستان علیه مواضع داعش شدت یافته و هفته گذشته «حافظ سعید» فرمانده نظامی شاخه داعش در افغانستان و پاکستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شد.
پیش ازاین ژنرال «جاوید کوهستانی» کارشناس مسائل سیاسی و نظامی افغانستان به ایرنا گفته بود که شدت حملات هوایی و استفاده از موشک های «کروز» علیه داعش در ننگرهار با هدف تغییر جغرافیایی جنگ در این کشور صورت می گیرد و آمریکا و غرب می خواهند داعش را مجبور بسازد تا استان های ننگرهار و «کنر» را ترک کرده و در نزدیکی کشورهای آسیای میانه و روسیه در استان های شمال و شمال شرقی افغانستان انتقال یابند.
کوهستانی براین باور است که اگر آمریکایی ها چنین نیتی ندارند چرا علیه مواضع و پایگاه های طالبان در استان هلمند و دیگر استان های افغانستان و پایگاه های اصلی این گروه در مناطق قبایلی پاکستان، این موشک ها را به کار نمی گیرند.
اکنون داعش درافغانستان و پاکستان به پدیده نوظهور و خطرناک مبدل شده است که در آخرین مورد مسئولیت حمله انتحاری خونین میدان «دهمزنگ» کابل را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، به عهده گرفت.
گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته به شیعیان پاکستان نیز هشدار داده است که پرچم هایی را که نشانه هویت شیعی آنان است، پایین بیاورند.
آساق*291*1610*1590
کد N1391939

وبگردی