آفتاب
جابری انصاری در دیدار با فرستاده پویتن:

تهران و مسکو برای عادی سازی اوضاع حلب سوریه تلاش می کنند

تهران و مسکو برای عادی سازی اوضاع حلب سوریه تلاش می کنند

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه کشورمان گفت: تلاش ایران و روسیه این است که وضع بحرانی در حلب را در مسیری قرار دهند که این وضع پایان یابد و امکان بازگشت به وضع عادی تر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه از رایزنی با همتای روسی خود برای استفاده از زمینه های مشترک ایران و روسیه به منظور خروج از بحران کنونی در حلب خبر داد.

حسین جابری انصاری پس از مذاکراتش با «میخائیل باگدانوف» درباره وضعیت ائتلاف ضد تروریسم به ویژه در حلب گفت: بحران حلب و ادامه رویارویی جاری در این شهر که البته نخستین بار نیست، در چند سال گذشته وضع خاصی در صحنه بحران سوریه داشته است.

وی افزود: گروه های تروریستی بارها تلاش کردند که با فشار سلاح و پشتیبانی حامیانشان بر این شهر سیطره یابند که بر بخشی از مناطق این شهر نیز سیطره یافته اند.

جابری انصاری تخریب بخش مهمی از زیرساخت ها و آواره شدن بخش مهمی از جمعیت این شهر و بروز فاجعه انسانی را از پیامدهای اقدامات تروریست ها در حلب برشمرد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: تلاش ایران و روسیه این است که وضع بحرانی در حلب را که فجایع انسانی را تعمیق کرده است در مسیری قرار دهند که این وضع پایان یابد و امکان بازگشت حلب به وضع عادی تر با خروج مردم محاصره شده به زندگی عادی فراهم شود.

وی ادامه داد: البته وضع حلب جزئی از بحران عمومی سوریه است که خروج از آن منوط به راه حلی کلان تر درباره کل بحران این کشور است، مسئله ای که دو کشور ایران و روسیه به آن اهتمام دارند.

جابری انصاری گفت: در گفتگوهایی که امروز با «باگدانوف» داشتیم، آخرین وضع حلب را مرور و برای استفاده از زمینه های مشترک دو کشور برای خروج از وضع جاری حلب تبادل نظر کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با مجموعه شرایطی که فراهم شده است به مرور زمان و هرچه سریعتر امکان خروج از بن بست کنونی فراهم شود.

ادامه دارد..

کد N1391879

وبگردی