آفتاب

دانشگاه بلگراد در فهرست شانگهای بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه بلگراد در فهرست شانگهای بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

بلگراد-ایرنا- اعتبار علمی دانشگاه بلگراد در سال جاری میلادی بر اساس فهرست دانشگاه شانگهای که از بهترین دانشگاه در جهان محسوب می شود در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در فهرست دانشگاه های برتر جهان که امروز( دوشنبه) از طرف دانشگاه شانگهای اعلام شد دانشگاه بلگراد که 33 دانشکده را در سراسر صربستان دارد در ردیف بین 201 و300 قرار گرفت و به این ترتیب موقعیت خود را از سال گذشته میلادی که بین 301 و 400 قرار داشت به میزان قابل توجهی بهبود داشته است.
'ولادیمیر بومباشیرویچ' رئیس دانشگاه بلگراد در این رابطه به (تانیوگ) خبرگزاری رسمی صربستان گفت که انتظار داشت این دانشگاه در فهرست دانشگاه شانگهای قرار بگیرد و موقعیت مشابه سال گذشته را دریافت کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بلگراد در فهرست سال جاری رتبه بالایی را نسبت به سال گذشته بدست آورد حیرت زده شده و گفت که دانشمندان و اساتید این دانشگاه اقدامات علمی بسیار خوبی را در زمینه ریاضیات داشتند.
در میان ده دانشگاه برتر جهان که در فهرست داشگاه شانگهای اعلام شده به طور سنتی 8 دانشگاه آمریکایی و 2 دانشگاه انگلیسی قرار دارند، دانشگاه هاروارد در ردیف اول این فهرست و سپس استانفورد، برکلی، کمبریج، ام آی تی، پرینستون، اکسفورد، موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه شیکاگو قرار دارند.
علاوه بر دانشگاه بلگراد که در ردیف 201 تا 300 فهرست دانشگاه شانگهای قرار گرفته است، دانشگاه لوبلیانا در اسلوونی و دانشگاه زاگرب در کرواسی تنها دانشگاه هایی در این منطقه از اروپا محسوب می شوند که در ردیف بین 401 تا 500 این فهرست جای گرفته اند.
فهرست شانگهای که هر ساله از طرف دانشگاه Ciao Tong از شانگهای اعلام می شود یکی از با نفوذ ترین ارزیابی های دانشگاه های جهان است.
معیار های مهم و کلیدی برای رتبه بندی دانشگاه های جهان؛ تعداد مقالات علمی در مجلات بین المللی، سندهای کاری، تعداد برندگان جایزه نوبل و مدال های فیدسوو هستند که دانشگاه برای کارهای علمی خود بدست آورده است.
فهرست شانگهای یک فهرست غیر رسمی است که در آن تنها اعتبار دانشگاهها نوشته می شوند زیرا که در این فهرست تنها دو درصد از دانشگاههای جهان قرار دارند.
دانشگاه بلگراد که مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای آن در اتحادیه اروپا و جهان اعتبار دارد بزرگترین دانشگاه صربستان به شمار می آید و از 33 دانشکده و 11 مؤسسه علمی تحقیقاتی تشکیل شده است.
داشنگاه بلگراد در سال 1863 میلادی تاسیس شده و با بیش از 7 هزار عضو و سالانه بیش از 90 هزار دانشجو در 150 رشته به تحصیلات کارشناسی و بیش از یک هزار و 700 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
اروپام**436**1856
کد N1391856

وبگردی