آفتاب
به دلیل جاری شدن سیل

کاخ سفید: اوباما اعلامیه وضعیت فاجعه در لوئیزیانا را امضا کرد

کاخ سفید: اوباما اعلامیه وضعیت فاجعه در لوئیزیانا را امضا کرد

تهران – ایرنا – در پی وقوع سیل در ایالت لوئیزیانای آمریکا، تارنمای کاخ سفید گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلامیه وضعیت فاجعه در لوئیزیانا را امضا کرد.

تارنمای کاخ سفید روز دوشنبه نوشت که رئیس جمهوری آمریکا امروز (وضعیت) فاجعه بزرگ که در ایالت لوئیزیانا رخ داده را اعلام کرد و فرمان (ارسال) کمک های فدرال برای ایالت و سازمان های امدادی در مناطقی که بشدت از توفان و سیل یازدهم اوت 2016 آسیب دیده اند را صادر کرد.
این گزارش در ادامه افزود: این اقدام رئیس جمهوری موجب می شود تا اعتبارات صندوق فدرال برای افرادی که در نواحی شرقی 'باتون روژ (Baton Rouge)، 'سنت هلن' و تانگی پاهوا' (Tangipahoa) از این فاجعه متاثر شده اند، قابل دسترش شود.
اعتبارات صندوق فدرال همچنین برای ایالت (لوئیزیانا) و دستگاه های اداری دولتی محلی و 'سازمان های غیرانتفاعی خصوصی مشخص' برای هزینه در امور فوری که در نتیجه سیل در نواحی باتون روژ، لیونگستون، سنت هلن و تانگی پاهوا، به وجود آمده است، در دسترس قرار می گیرد.
به گزارش رسانه های آمریکایی؛ بارش سنگین باران در روز یازدهم ماه اوت (21 مرداد)باعث طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در ایالت لوئیزیانا آمریکا شد.
این سیل تاکنون چهار کشته بر جای گذاشته است. 20 هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده این ایالت نیز تاکنون امدادرسانی شده اند.
جان بل ادواردز (John Bel Edwards) فرماندار ایالت لوئیزیانا نیز درمورخ 12 ماه اوت در این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
ایالت لوئیزیانا با وسعتی بیش از 135هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و 600 هزار نفر در جنوب شرق آمریکا واقع شده و بر خلیج مکزیک مشرف است.
اروپام **1302**1517
کد N1391772

وبگردی