آفتاب

هشدار لیبی به ایتالیا در مورد مقر داعش در میلان

هشدار لیبی به ایتالیا در مورد مقر داعش در میلان

دولت لیبی به ایتالیا در مورد فعالیت مرکز فرماندهی داعش در شهر میلان که از سوی یکی از تروریست های شناخته شده اداره می شود هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، بعد از تصرف شهر سرت لیبی از سوی ارتش این کشور و فرار داعش از این شهر، اسنادی توسط ارتش لیبی کشف شد که برخی از این اسناد در خصوص مرکز فرماندهی داعش در شهر میلان ایتالیا هستند.

در همین رابطه مقامات لیبی در مورد این مرکز فرماندهی هشدارهایی را به ایتالیا داده اند. البته پیش از این هشدار نیروهای امنیتی ایتالیا با اطلاع از فرار نیروهای داعش از شهر سرت و برای جلوگیری از ورود آنها به ایتالیا در قالب مهاجرین، گشت های خود در مرزهای آبی و حتی سواحل را افزایش داده اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، مرکز فرماندهی داعش در میلان در منطقه «سن سیرو» قرار دارد و از سویی فردی به نام «ابو نسیم» از فرماندهان تونسی داعش فرماندهی می شود.

نام واقعی ابو نسیم، «موعز بن عبدالقادر فزانی» است که اغلب سال های دهه ۱۹۹۰ را در ایتالیا گذارنده است. وی در سال ۱۹۸۹ به عنوان کارگر ساختمانی به ایتالیا مهاجرت کرد اما در سال ۱۹۹۷ به اتهام تلاش برای رواج افراطی گری از ایتالیا اخراج شد. وی سپس به افغانستان رفت و به گروه القاعده ملحق شد اما در سال ۲۰۰۱ توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد و به مدت هشت سال در زندان بگرام افغانستان زندانی بود و بعد از گذراندن هشت سال زندان به ایتالیا بازگردانده شد.

در سال ۲۰۱۲ ابونسیم به اتهام تلاش برای جذب تروریست های افراطی در ایتالیا محاکمه شد اما نتیجه این دادگاه بیگناهی ابونسیم بود اما با اینحال دادگاه رای به بازگرداندن ابونسیم به تونس داد مدتی بعد در همان سال پرونده دیگری علیه ابونسیم در ایتالیا تشکیل شد اما دیگر دیر شده بود چون ابونسیم بجای بازگشت به تونس راهی سوریه شده بود تا به داعش ملحق شود.

هر چند ابونسیم در ایتالیا حضور ندارد اما با این وجود دفتر داعش در میلان را رهبری می کند.

کد N1391538

وبگردی