آفتاب
وزیر خارجه هند:

هند با پاکستان در مورد مسئله کشمیر مذاکره نمی‌کند

هند با پاکستان در مورد مسئله کشمیر مذاکره نمی‌کند

«سوشما سوراج» گفت: دهلی نو با اسلام آباد بر سر مسئله کشمیر وارد مذاکره نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، «سوشما سوراج» وزیر امور خارجه هند همزمان با هفتادمین سالروز  جشن استقلال هند گفت: دولت هند در مورد مسئله کشمیر با پاکستان وارد مذاکره نمی شود، بلکه در مورد موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم در مرزها، حملات تروریستی شهر «بمبئی» و حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» با مقامات پاکستانی مذاکره می شود.

سوشما سوراج در واکنش به درخواست «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان برای مذاکره در مورد انجام مذاکرات برای حل و فصل مناقشات بین دو کشور افزود: ما از انجام مذاکرات بین دو کشور استقبال می کنیم اما دولت هند در مورد مسئله کشمیر با اسلام آباد وارد مذاکره نمی شود.

لازم به ذکر است پس از کشته شدن «برهان وانی» فرمانده «حزب المجاهدین» بدست نیروهای امنیتی هند در هشتم ژوئیه تظاهرات اعتراض آمیزی در منطقه جامو و کشمیر روی داد که با واکنش نیروهای امنیتی هند روبرو شد. تا کنون ۸۰ تن از مردم منطقه کشمیر بدست نیروهای امنیتی کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در روزهای اخیر درخواست بازدید از منطقه جامو و کشمیر را داده بود اما وزارت خارجه هند به هیئت کمیسیون حقوق بشر اجازه سفر به کشمیر را نداد.

کد N1391533

وبگردی