آفتاب

کویت احداث نیروگاه های تولید انرژی های تجدید پذیر را کلید زد

کویت احداث نیروگاه های تولید انرژی های تجدید پذیر را کلید زد

تهران-ایرنا- دولت کویت با اختصاص مبالغی هنگفت پروژه احداث چندین نیروگاه جدید با هدف به کارگیری انرژی خورشیدی را کلید زده و قصد دارد با اقداماتی عملی از وابستگی به نفت جهت تامین انرژی فاصله بگیرد.

به گزارش ایرنا از جمله اقداماتی که دولت کویت برای کاهش هزینه تولید انرژی صورت داده بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر است که باعث افزایش دسترسی به منابع انرژی پایدار و مطمئن برای مناطق حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته می شود و در همین راستا نیز پروژه ای را در منطقه السالمی کلید زده است.
بنا بر اعلام مسئولان آکادمی پژوهش های علمی کویت، این کشور در راستای افزایش منابع درآمد و کاهش پرداخت برای منابع تامین انرژی باید روز به روز بتواند گام های مهمتری را به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر بردارد.
به گفته آقای سالم الحجرف مدیر کل اداره انرژی های تجدید پذیر آکادمی پژوهش های علمی کویت امروزه انرژی های تجدیدپذیر، پاک، بدون محدودیت و قابل اعتماد بوده و در صورتی که به طور صحیح توسعه پیدا کنند می توانند به عنوان منابع انرژی قابل اطمینان نقش مهمی در رسیدن به اهداف توسعه پایدار کشور بازی کنند.
وی اظهار داشت انرژی های تجدیدپذیر به دو گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل کاربردهای نیروگاهی برای تولید برق، و کاربردهای غیر نیروگاهی به منظور تولید حرارت و سرمایش است.
اقای الحجرف گام های مهم کویت را در راستای تحقق شاخص های پیشرفت، در وهله اول احداث سه نیروگاه دانست و گفت : تحقیقات و پژوهشهای انجام شده نشان می دهد کویت شاخص ها و شرایط لازم در جهت گام برداشتن برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی را داراست.
شیخ عبدالله احمد الصباح مدیر کل سازمان محیط زیست کویت طی اظهاراتی در این زمینه بر لزوم حفظ فضای سالم و به دور از الودگی جزایر و محیط دریایی کویت به عنوان شاخص های مهمی از پیشرفت اشاره نموده و می گوید: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سازمان محیط زیست تیم های بازرسی و نظارت ویژه ای را برای اماده سازی جزایر کبر و ام المرادم تشکیل داده و برنامه ریزی های لازم جهت حفظ شاخص های زیست محیطی و امکان اجرای طرح های عمرانی کلان اندیشیده شده است .
اقای بدر الطویل عضو هیأت علمی دانشکده تحقیقات علمی و ئیس کمیته انرژی های تجدید پذیر انجمن مهندسان کویت در این زمینه می گوید که دلیل روی آوردن مسئولان به استفاده از انرژی جایگزین با توجه به نقش آن در تقویت شاخص پیشرفت در کویت، سه علت اصلی دارد که به ترتیب افزایش شدید مصرف برق در کشور، فراهم بودن شرایط در کویت برای تولد انرژی جایگزین و همچنین امکانات محیطی بسیار مناسب کویت با توجه به وزش باد و تابش نور افتاب می باشد.
وزارت برق کویت طی توافقی مشترک با آکادمی پژوهشهای علمی کویت یک نیروگاه برق جدید را در منطقه الشقایا در دست احداث دارد که تمامی فعالیت آن با انرژی خورشیدی است .
این نیروگاه که در وهله اول و مراحل ازمایشی در هر ساعت 70 مگاوات برق تولید خواهد نمود، قرار است در سال جاری مراحل ساخت آن به پایان برسد.
خاورم*320**1566
کد N1391418

وبگردی