آفتاب

برای عملی کردن راه‌آهن یاسوج به‌دنبال منابع مالی هستیم

برای عملی کردن راه‌آهن یاسوج به‌دنبال منابع مالی هستیم

رییس جمهور گفت: برای عملی کردن راه‌آهن یاسوج به‌دنبال منابع مالی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری خود در پایان سفر به استان به کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع زیرساخت‌های گردشگری استان کهگلویه و بویراحمد گفت: ما در این سفر به دنبال توسعه زیرساخت برای جذب گردشگر بودیم و ان‌شاءالله این کار امسال انجام می‌شود.

رییس دولت یازدهم افزود: فرودگاه اینجا حتما نیاز به مرمت دارد چون باند کوتاه است و هر هواپیمایی نمی‌تواند اینجا فرود بیاید. ضمن اینکه راه‌آهن در اینجا نیز نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد. البته از صندوق  هم می‌توان کار را انجام داد.

او راه ‌آهن برقی تهران - اصفهان و تهران - مشهد را به عنوان پروژه‌های سنگین و مهم راه‌آهن خواند و گفت: کوه‌های رفیع منطقه شما باعث خواهد شد که عبور و مرور نیاز به تونل‌های زیاد داشته باشد. باید به دنبال فاینانس باشیم تا بتوانیم راه‌‌آهن یاسوج را عملی کنیم.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و فرهنگی در استان گفت: توجه به این مسائل برای نسل جوان بسیار ضروری است و باید هم کار فرهنگی و هم کار ورزشی را تشدید کنیم. در این استان یازده پروژه در دستور کار ماست که تا امسال یا سال آینده به بهره‌برداری برسد. البته اولویت با خانم‌هاست، چون پسرها هر خیابانی را می‌توانند به میدان ورزشی تبدیل کنند اما خانم‌ها نیاز به مکان‌های مناسبی دارند.

روحانی در مورد طرح‌های مورد تصویب در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  هر استانی که دیرتر می‌رویم وظیفه داریم مقداری مایه بیشتر و اعتبار بیشتر بگذاریم سفرهای اولی اعتباراتش یک چهارم اعتباراتی بود که الان اختصاص می‌دهیم.

وی افزود:  در این سفر چند طرح اجرا کردیم که برای اولین بار در این استان انجام شد؛ مثل صندوق‌های توسعه کشاورزی و یارانه تسهیلات. صندوق دیگری هم هست به نام صندوق توسعه استان؛ این صندوق روندی دارد که هنوز طی نشده برای همین به آن اشاره نکردم. باید این روند در تهران طی شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این استان مردم با صفا و مهمان‌نوازی دارد، گفت:  جاذبه گردشگری و سیمای بشاش مردم علیرغم همه مشکلات بسیار خوب است امیدواریم به همه طرح ها کمک کنیم تا شاهد تحولی خوب در این ستان زیبا باشیم.

وی در مورد نحوه پوشش خبری  سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد توسط رسانه‌ها گفت:  آن مقداری که من خبر دارم پوشش خبری این سفر خوب بوده است. از همه رسانه‌ها برای انعکاس سفر بنده و وزرا به شهرهای مختلف تشکر دارم . این انعکاس باید امیدی را در مردم ایجاد کند. سرمایه ما امید و اعتماد مردم و دولت است اگر این دو نباشد ما هیچ چیزی نداریم.

روحانی تاکید کرد:  تا الان هم این امید و اعتماد بین دولت و مردم وجود داشته است؛ در موضوع حقوق‌های متعارف این کار صورت گرفت ما هم به مردم پاسخ دادیم،  هم جلسه گذاشتیم و شکاف‌ها را پیدا کریم و بستیم و لوایح لازم را به مجلس می‌فرستیم بقیه موارد هم همین طور است. این مشارکت و اعتماد و همدلی باید بین مردم و دولت حفظ شود تا به قله‌های ترقی برسیم از نیروهای مسلح و امنیتی هم تشکر دارم که هر کجا می‌رویم برای آنها هم ایجاد زحمت می‌کنیم.

کد N1391189

وبگردی