آفتاب

افزایش ارعاب و تهدید صهیونیست ها علیه نهادهای حقوق بشری فلسطین

افزایش ارعاب و تهدید صهیونیست ها علیه نهادهای حقوق بشری فلسطین

تهران – ایرنا – شورای سازمان های حقوق بشری فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی درباره افزایش روزافزون اقدامات تحریک آمیز و تهدیدهای مقام های صهیونیست و گروه های وابسته ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، این بیانیه پس از آن منتشر شد که روزنامه ان آر سی هلند اخیرا گزارشی را درباره تهدید به قتل نادا کیسوانسون وکیل گروه غیردولتی الحق فلسطین در دیوان لاهه منتشر کرد.
این گزارش جزییاتی را در خصوص تهدیدهای صورت گرفته در ارتباط با فعالیت این وکیل فاش کرد که نشان می دهد دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی احتمالا در این تهدیدها دخیل هستند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون به گزارش ان آر سی واکنش نشان نداده است.
کیسوانسون به خبرگزاری رویترز گفت که پیام های تهدید آمیز از طریق تلفن همراه، ایمیل اعضای خانواده و در برخی موارد همراه با ارسال گل منتقل شده است.
مقام های هلند اعلام کردند که در حال بررسی تهدیدهای صورت گرفته علیه وی هستند.
در بیانیه مذکور که بر روی وبسایت مرکز حقوق بشر المیزان منتشر شد، آمده است: این تهدیدها بخشی از حمله نظام مند و برنامه ریزی شده ای است که در اواسط سال 2015 و با هدف اخلال در فعالیت سازمان ها، هتک حیثیت و قطع بودجه مالی آن ها آغاز شد.
مقام های عفو بین الملل این تهدیدها را محکوم و اعلام کردند از این که حساب های ایمیل کیسوانسون و خانواده اش هک شده بسیار شوکه شده است. این نهاد بین المللی تهدیدهای صورت گرفته علیه کیسوانسون را غیرقابل قبول خواند.
سازمان های حقوق بشری فلسطین که طی ماه های اخیر بارها هدف حمله های سایبری قرار گرفته اند عبارتند از الحق، المیزان، مرکز فلسطینی حقوق بشر و مرکز منابع حقوق فلسطینیان مقیم و پناهجو.
شورای سازمان های حقوق بشر فلسطین اضافه کرد که شماری از فعالان تهدید و ارعاب هایی از منابع ناشناس دریافت کرده اند و با حامیان مالی محلی و بین المللی این گروه ها نیز تماس گرفته شده است.
بیانیه این گروه می افزاید: حمله های صورت گرفته نتیجه تلاش این سازمان ها برای مواخذه کردن اسرائیل به خاطر ارتکاب موارد نقض قواین بین المللی است. به ویژه که حمله های مذکور از زمان همکاری این نهادها با دیوان لاهه برای بررسی اولیه اوضاع فلسطین تشدید شده است.
دیوان لاهه از آغاز سال 2015 در حال تحقیق اولیه درباره موارد نقض قانون در جنگ اخیر غزه است.
الحق، المیزان، الضمیر و شورای سازمان های حقوق بشری فلسطین در بیانیه ای محرمانه به این دادگاه اسناد مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی را مستندسازی کرده و به لاهه ارائه کرده اند.
گروه بدیل نیز ارقام مربوط به جنایات جنگی اسرائیل در جریان جنگ غزه را ارائه کرده است.
گروه الحق که در ماه مارس گزارش داده بود وکیل و مدیرش پیام های تهدید به قتل دریافت کرده اند، در ماه ژوئن اعلام کرد به رغم افزایش حمایت و همبستگی جامعه بین المللی با گروه های حقوق بشری فلسطین، تلاش ها برای ارعاب و تهدید این گروه ها نه تنها ادامه دارد بلکه گسترده تر هم شده است.
شورای سازمان های حقوق بشری فلسطین از مقام های بین المللی و محلی خواسته است درباره تهدیدهایی که علیه فعالان حقوق بشر در داخل اراضی اشغالی فلسطینیان صورت گرفته، تحقیق و تفحص کنند.
خاورم**9156**1566
کد N1391186

وبگردی