آفتاب

آیت‌الله جوادی آملی: نباید اختلاف بین شیعه و سنی داعش پرور باشد

آیت‌الله جوادی آملی: نباید اختلاف بین شیعه و سنی داعش پرور باشد

مهر نوشت: آیت‌الله جوادی آملی گفت: دشمنان در تلاشند تا به امامت و ولایت آسیب بزنند ازاین‌رو در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند.

آیت‌الله جوادی آملی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با گرامیداشت میلاد حضرت امام رضا (ع) گفت: وجود مقدس امام رضا (ع) و دستوراتی که درباره کشورداری دارند را باید مدنظر قرار دهیم.

وی بابیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند نظام الهی ساماندهی شود، افزود: ازاین‌رو تلاش می‌کنند تا امامت و ولایت را دورنگه دارند و افرادی همواره تلاش کرده‌اند تا با جعل احادیث، اختلاف‌هایی بین شیعه و سنی رقم زنند.

آیت‌الله جوادی آملی به فرمایش گهربار امام رضا (ع) مبنی بر اینکه مواظب باشید مار را از مقام عصمت بالاتر نبرند اشاره کرد و گفت: نباید اختلاف بین شیعه و سنی داعش پرور باشد.

این مرجع عالی‌قدر با اعلام اینکه امام رضا (ع)‌ فرمودند در جهانی زندگی می‌کنیم که بی‌خطر نیست و بلاهای طبیعی ما را تهدید می‌کند افزود: ما می‌خواهیم از شر دشمنان درون و بیرون محفوظ بمانیم و باید قلعه‌ای بسازیم که هیچ راهی برای نفوذ نداشته باشد و آن قلعه توحید است.

آیت‌الله جوادی توحید را دژ و قلعه خداوند دانست و گفت: امام رضا (ع) در بیانات خود می‌فرماید، هر کس به زیارتمان بیاید در سه مقطع هنگام مرگ، ورود برزخ و قیامت کنار او حضور دارم و آسیب نمی‌بیند، البته کسی سالم وارد دنیا شود سالم هم وارد برزخ و قیامت خواهد شد.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد:‌ همه ما باید خون شهدا را پاس داریم و با نظام بدرفتاری نداشته باشیم، همچنین تا مردم دیانت واقعی نداشته باشند و ظاهر و باطنشان توحید نباشد، شکست می‌خورند.

آیت‌الله جوادی با اشاره به اینکه با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) مبنی براینکه دنیا مرتع سرسبز و جاذبه خیز و وباخیز است، یادآور شد: این وبا بیماری آبروبری است و اگر علفزاری دارای علف‌های سبز باشد ولی وباخیز بوده باید از آن پرهیز کند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی همانند سد و توجه به امور کشاورزی متذکر شد: باید مواظب ایجاد سد در آمل باشیم و در سدسازی باید عاقلانه، عالمانه، محققانه و دقیق کارکرد

29219

 

کد N1391075

وبگردی