آفتاب

کره شمالی مردم خود را با جنایات آمریکا در دوران جنگ آشنا می کند

کره شمالی مردم خود را با جنایات آمریکا در دوران جنگ آشنا می کند

پکن - ایرنا - پیونگ یانگ با اجرای یک برنامه آموزشی مدون تلاش تازه ای را شروع کرده تا مردم این کشور را نسبت به جنایات و وقایع ای که در دوران جنگ و هنگام حملات نیروهای آمریکایی و سربازان امپراتوری ژاپن بر کره شمالی گذشته، آشنا کند.

به گزارش ایرنا، این کشور برنامه های گسترده ای را با این هدف تدارک دیده است که مردم بدانند ژاپن و آمریکا چه رنج ها و مصائبی را به ملت کره شمالی تحمیل کرده اند.
کره شمالی برای این منظور به تازگی یک ساختمان سه طبقه را در پیونگ یانگ برای ارائه اسناد، تصاویر و فیلم های مربوط به جرائم ژاپنی ها و آمریکایی ها در این کشور اختصاص داده است.
گزارش ها حاکی است که این مرکز در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع ایجاد شده و تازه ترین تسهیلات این کشور برای آموزش های ضد ژاپنی و ضد آمریکایی محسوب می شود.
خبرگزاری کیودو در گزارشی آورده است که یکی از بخش در نظر گرفته شده در این ساختمان یک مرکز خبری است که با ارائه یکهزار و 700 عکس به نوعی تداعی گر دوران جنگ برای مردم این کشور است.
آموزش و ارائه اسناد بر ضد آمریکا و همچنین آموزش های ضد ژاپنی دیگر طبقات این ساختمان را به خود اختصاص داده که هر یک اطلاعات ویژه ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.
در همین حال کره شمالی اعلام کرده است که بسیاری از جوانان در این کشور هیچ آشنایی با دوران استعمار و تجاوز ژاپن بر کره شمالی و حملات آمریکا در گذشته ندارند و به همین منظور این مرکز می تواند بهترین فرصت را برای آنها مهیا کند.
خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده است که نسل جدید باید ضمن آشنایی با ماهیت تجاوزات تاریخی این دو کشور، آن را فراموش نکند و بداند چطور باید از این کشور در برابر دشمنان حراست کرد.
آساق**231**1597
کد N1390891

وبگردی