آفتاب
سفیر اسبق آلمان در تهران:

ایرانیان از احترام بالایی در آلمان برخوردارند

ایرانیان از احترام بالایی در آلمان برخوردارند

برلین - ایرنا - برند اربل سفیر اسبق آلمان در تهران تاکید کرد که ایرانیان در آلمان از احترام بالایی برخوردارند .

به گزارش خبرنگار ایرنا از برلین , سفیر اسبق آلمان در تهران در مراسم جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در مراسمی با عنوان ''شب خراسان'' در موزه قوم شناسی برلین که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد, گفت: دوستی ایران و آلمان یک سنت دیرینه است. بسیاری از دانشجویان ایرانی در آلمان تحصیل کردند و دانشی را که به دست آورند توانستند در مسیر توسعه کشورشان استفاده کنند.
برند اربل گفت: ایرانی هایی که نیز در آلمان ماندند از یک احترام بالایی برخوردار هستند و به عنوان یک الگو توانستند خود را با جامعه آلمان تطبیق بدهند.
یک نمونه از موفقیت های ایرانیان در آلمان این است که بیش از 700 پزشک ایرانی در آلمان است که برخی از آنها جزو معروفترین پزشکان در این کشور هستند.
وی ادامه داد: آلمان و جمهوری اسلامی ایران به یک تاریخچه مفید و دوستانه در حیطه تبادل فرهنگی نگاه می کنند و نه به یک تاریخچه ای پر از مناقشه و درگیری .
این یک گنجینه جواهرات تاریخی است که بایستی آنرا خوب حفظ کرد و همه ایرانیان و آلمانی ها که وارث این گنجینه جوهرات هستند این مسئولیت را دارند که مواظب آن باشند تا این گنجینه گم نشود و ما نیز بتوانیم آن را به کودکان و نوه های خود انتقال دهیم .
برند اربل که بین سال های 2009 تا 2013 سفیر اسبق آلمان در ایران بود تصریح کرد :همه ما بایستی حتی الامکان در این زمینه تلاش و کوشش کنیم و یک راه برای تقویت تبادل فرهنگی بیابیم.
اروپام**441**456 ** شبد ** 1095
کد N1390821

وبگردی