آفتاب
رئیس سازمان پژوهش آموزش و پرورش:

کتب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت تدوین شود

کتب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت تدوین شود

تهران-ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت تدوین شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام محمدیان افزود: کتاب درسی باید مبتنی بر فطرت باشد. یعنی پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را در چهار عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت ارتقا دهد.
وی با اشاره به جایگاه تشکل انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: امروز تشکل انجمن اسلامی دانش آموزان فرصت مغتنمی برای تمرین و آماده شدن برای مسئولیت های بزرگ است .
محمدیان، با اشاره به عناوین تشکلی اتحادیه مانند قرارگاه، تجمع ها، پویش ها و ... گفت: انتخاب این عناوین کار خیلی خوبی است. اینها تمرین و آماده شدن برای پذیرش مسئولیت های بزرگتر است که باید قدر این فرصت را دانست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان عضو انجمن اسلامی گفت: ستون های شخصیتی شما در این سن و در این تشکل ها تا سن 25سالگی صورت می گیرد. بعد از آن دوره فرآوری و فرآورده سازی آن منابع است.
وی گفت: کارهای فکری مطالعاتی را جدی بگیرید. ما امروز در عرصه و میدانی هستیم که می خواهند بنیان های اعتقادی این نسل را سست کنند. اگر بخواهند یک بنایی را تخریب کنند پی آ ن را آب می گیرند. آب ذره ذره نفوذ می کند و یک دفعه پی می ریزد و پس از آن همه چیز سست می شود. پی استوار ما باور ما، اعتقاد ما و فکر ماست. و اگر این فکر اعتقاد و باور به هم بریزد همه ظواهر و چیزهایی که بر آن استوار است فرو می ریزد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیشه با یک اسلام شناس مرتبط باشید و سوال هایتان را از او بپرسید. مسئله های خودتان را در حوزه دین با او در میان بگذارید.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری گفت: شما دانش آموزان هم شور دارید و هم شعور. در کارهای آموزش و پرورش هم کمک کار معلمتان و هم کمک کار همکلاسی ها و هم درسهایتان باشید.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شما دانش آموزان انجمنی وظیفه دارید در نیازسنجی واقعی خود به ما کمک کنید. شما به عنوان یک تشکل دینی، مذهبی و انقلابی می توانید خیلی مطمئن تر از دیگران ما را در نیازسنجی واقعی کمک کنید.
فراهنگ**1085**1027
کد N1389446

وبگردی