آفتاب

حیوان مرموز 200 راس دام و طیور را در شهداد تلف کرد

حیوان مرموز 200 راس دام و طیور را در شهداد تلف کرد

کرمان - ایرنا - بخشدار شهداد از توابع شهرستان کرمان گفت: در حملات شبانه 2 ماه گذشته حیوان و یا حیوان های ناشناس و مرموز در منطقه شهداد تاکنون حدود 200 راس دام سبک و طیور، تلف شده اند.

مهدی حسن رضاپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حملات این حیوان از روستای کشیتوییه آغاز شد و به منطقه اندوهجرد، تکاب و شهداد گسترش پیدا کرده و از مردم و دامداران منطقه سلب آسایش کرده است.
وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه حمله به انسان یا دام بزرگ از سوی این حیوان مشاهده نشده است.
بخشدار شهداد گفت: این حیوان یا حیوانات فقط به گوسفندان کوچک، مرغ و طیور حمله می کند و از جگر و اعضای داخلی آنها تغذیه می کند.
وی افزود: حملات این حیوان بسرعت به اداره حفاظت محیط زیست گزارش شده است و چندین بار کارشناسان این اداره با حضور در محل بررسی های لازم را انجام داده و گشت های شبانه را برقرار کرده اند.
حسن رضاپور بیان کرد: این حیوان بسیار زیرک و باهوش است و تاکنون توسط کسی دیده نشده است .
اما براساس مشاهدات کارشناسان محیط زیست و قالب گیری رد پا، حیوان به احتمال زیاد از رده سگ سانان مانند شغال، گرگ، سگ وحشی و ... می باشد.
وی گفت: برای شکار تصویر حیوان یا حیوانات احتمالی دوربین تله ای به مدت 10 روز در منطقه شهداد نصب شده است.
وی با رد شایعات منتشر شده در مورد حمله گوریل در منطقه شهداد افزود: این منطقه شرایط زندگی حیوانی مانند گوریل را ندارد و برخی کشاورزان و دامداران اظهار کردند که در زمان های دور چنین حملاتی به حیوانات منطقه سابقه داشته است.
بخشدار شهداد گفت: توصیه می شود مردم محل نگهداری دام و طیور را مستحکم سازند تا از دسترسی و حملات این حیوان در امان باشند.
وی افزود: نشستی با حضور برخی مسئولان منطقه و اداره محیط حفاظت زیست در خصوص خسارات وارده برگزار و همچنین مکاتباتی با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای جبران هزینه های ناشی از حمله حیوان ناشناس انجام شده است.
در روزهای اخیر حمله حیوان ناشناس و مرموز به دام ها و طیور بخش شهداد و انتشار تصاویر تلفات این حادثه به شایعاتی نظیر حمله حیوانات افسانه ای و گوریل در شبکه های اجتماعی و فضای عمومی دامن زده است.
بخش شهداد در فاصله 100 کیلومتری مرکز استان و در حاشیه کویر لوت واقع شده است.
7437/3028 / 1539
کد N1381977

وبگردی