آفتاب
بسته حوادث 24 ساعت گذشته؛

حمل دام بدون مجوز در ولوو/ کشف کالای قاچاق در غرب تهران

حمل دام بدون مجوز در ولوو/ کشف کالای قاچاق در غرب تهران

تهران-ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از کشف 183 راس دام بدون مجوز حمل از یک دستگاه کامیون ولوو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین علیان نژاد افزود: توقیف این کامیون توسط ماموران کلانتری 11 پاسداران این فرماندهی انجام شد.
وی ، ارزش تقریبی دام های مکشوفه را 900 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: دام های کشف شده که از استان آذربایجان غربی به مقصد قزوین بارگیری شده بود به اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا تحویل شد و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

**کلاهبرداری میلیونی به بهانه خرید لپ تاپ
رئیس پلیس فتا استان فارس خبر از کشف پرونده کلاهبرداری 12میلیون ریالی در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ سیدموسی حسینی افزود: خانم 32 ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی شکایت خود را مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ 12میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است خواستار رسیدگی به این موضوع می شود.
وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان می کند که فردی از طریق فضای مجازی با هویت و مشخصات شخصی خواهرش در شبکه اجتماعی تلگرام با او ارتباط برقرار می کند و مدعی می شود جهت خرید یک دستگاه لپ تاپ مبلغ 20میلیون ریال نیاز دارد و تقاضای امانت یک هفته ای می کند.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: شاکی نیز که تنها 12 میلیون ریال در حسابش بوده است برای شماره حساب دریافتی واریز می کند که در ادامه متوجه می شود این پیام از طرف خواهرش نبوده و در واقع پیام از طرف فرد دیگری بوده است که از هویت اصلی او بی خبر است.
سرهنگ حسینی افزود: کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را پس از تشکیل پرونده برای شناسایی متهم آغاز کردند.
وی بیان کرد: فرد کلاهبردار با به دست آوردن مشخصات حساب کاربری تلگرام خواهر قربانی، یک اکانت جعلی با هویت او در شبکه اجتماعی تلگرام ساخته است و در ادامه با ارسال پیام های مشابه به دوستان تلگرامی او درخواست مبالغی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی خود موفق به شناسایی متهم شدند.
سرهنگ حسینی در این باره از کاربران شبکه های اجتماعی خواست قبل از هر اقدامی ابتدا به اصل پیام و همچنین صحت و سقم فرستنده پیام توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را هر چه سریع تر با پلیس فتا درمیان بگذارند.

**کشف کالای قاچاق 234 میلیاردی در غرب استان تهران
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 234 میلیارد ریال، طی چهار ماه گذشته در غرب استان خبر داد وگفت: ماموران انتظامی طی این مدت با اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان موفق به شناسایی چندین محل دپوی انواع کالای قاچاق و توقیف 285 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی غرب استان تصریح کرد: انواع کالای قاچاق در این راستا از قبیل پنج هزار و 470 دستگاه انواع لوازم خانگی، 13 هزار و 982 ثوب البسه ،یک میلیون و 875 هزار نخ سیگار، 133 تخته پتو ، 105 هزار عدد لوازم آرایشی بهداشتی ، 164 دستگاه کولر گازی ، 114 هزار عدد داروی غیرمجاز و پنج هزار و 740 بسته چای، کشف شد.
این مقام انتظامی،اظهار کرد: 436 پرونده در این راستا تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضائی منعکس شد؛ همچنین 465 قاچاقچی هم دستگیر شدند.

**کشف بیش از 127 هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان از کشف 127 هزار و 980 لیتر سوخت قاچاق، طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: ماموران انتظامی بخش بمپور و یگان تکاوری 109 ایرانشهر، حین کنترل خودروهای عبوری به چهار دستگاه تریلی تانکر دار مظنون شدند و جهت بررسی بیشتر به آنها دستور ایست دادند.
وی ادامه داد: رانندگان خودروها بدون توجه به هشدار پلیس با رها کردن خودروهایشان از محل متواری شدند و ماموران در بازرسی از این خودروها 127 هزار و 980 لیتر نفت گاز و بنزین قاچاق را کشف کردند؛ضمن اینکه تلاش برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

**کشف 12 میلیاردی پوشاک و لوازم پزشکی قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف 19 هزار قلم انواع پوشاک و لوازم پزشکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی رنو خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی اظهار کرد: ماموران پلیس این استان ضمن اطلاع از حرکت یک محموله کالای قاچاق به سمت پایتخت، نسبت به شناسایی و توقیف خودروی موردنظر اقدام کردند.
وی گفت: ماموران، پس از متوقف کردن خودرو اقدام به بازرسی از آن کردند که در نتیجه، 19 هزار قلم انواع کالای قاچاق شامل پوشاک و لوازم پزشکی خارجی کشف شد.
رضایی، ارزش این محموله را 12 میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: ماموران در این رابطه 2 متهم را نیز دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به اداره پلیس منتقل کردند.
سرهنگ رضایی گفت: متهمان ،این محموله قاچاق را بدون داشتن مجوز گمرکی از استان های شرقی کشور بارگیری کرده بودند و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران پلیس این استان شناسایی و دستگیر شدند.

**دستگیری عامل برداشت غیرمجاز میلیونی از حساب بانکی
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبرداد که از طریق اینترنت به صورت غیر مجاز 22 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان برداشت کرده بود.
سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ 22 میلیون ریال را از حساب او بصورت غیرمجاز برداشت کرده اند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: طی بررسی انجام شده مشخص شده که فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور ،مبالغی را در چندین مرحله از حساب بانکی شاکی برداشت کرده اند که چند تراکنش ها در قالب خرید شارژ تلفن همراه و یک تراکنش به حساب یکی از شرکت های خصوصی صورت گرفته است.
کوره بلاغی تصریح کرد: متهم با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد که در بازجویی های بعمل آمده به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.

**شناسایی عامل سوء استفاده از گوشی مفقودی در تلگرام
عامل سوء استفاده از گوشی مفقودی در تلگرام در شهرستان رشت شناسایی شد .
سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت: این موضوع در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 67 ساله گیلانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به محتویات گوشی مفقودی او در تلگرام آسایش و آرامش او و بستگانش را سلب کرده است در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: عامل سوء استفاده از گوشی مفقودی در شبکه اجتماعی موبایلی که جوانی 20 ساله اهل و ساکن بندرانزلی بود با پی جویی های فنی و پلیسی، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.
سرهنگ محمدخانی اظهارکرد: متهم نیز با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با پیدا کردن گوشی مفقودی و دسترسی غیر مجاز به محتویات آن در تلگرام برای شاکیه و بستگان او با ارسال مطالب موهن و ناروا مزاحمت ایجاد کرده است ، اعتراف کرد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

**کشف گوشی و تبلت های قاچاق پنج میلیارد ریالی
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد از کشف 511 دستگاه گوشی و تبلت قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال از یک دستگاه خودروی سانتافه خبر داد.
سرهنگ مهدی انصاری گفت: مأموران پاسگاه انتظامی تنگ سرخ، حین انجام ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری محور شیراز به یاسوج به یک دستگاه خودروی سانتافه مشکوک شدند و به آن دستور توقف دادند.
وی با اشاره به اینکه راننده با بی توجهی به علائم و هشدارهای مأموران از محل متواری شد، افزود:مأموران انتظامی پس از تعقیب و گریز در محور یاسوج- دشتروم خودرو را متوقف و راننده و 2 سرنشین خودرو را دستگیر کردند.
انصاری گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو 334 دستگاه گوشی تلفن همراه و 177دستگاه تبلت قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان ارزش این محموله قاچاق را پنج میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: راننده و سرنشینان خودرو به مرجع قضائی معرفی شدند و همچنین خودرو به پارکینگ منتقل و محموله های کشف شده نیز به اداره گمرک استان تحویل داده شد.

**کشف یک میلیون و 303 هزار نخ سیگار قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف تعداد یک میلیون و 303 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق و دستگیری پنج قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ حسن یاردوستی افزود: در راستای مقابله با قاچاق و دریافت خبری مبنی بر دپوی یک محموله سیگار قاچاق در یکی از محلات شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ یار دوستی ادامه داد: عوامل انتظامی با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی محل دپوی سیگارها را شناسایی و پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت آن با هماهنگی قضائی و با حضور نماینده دخانیات به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: سه دستگاه خودرو در محل که صندلی های عقب آن برداشت شده بود و جهت جابجایی کالای قاچاق از آنها استفاده می شد مشاهده شد و در این راستا پنج قاچاقچی در حال تخلیه سیگار های قاچاق شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس مرکز استان تصریح کرد: طی بازرسی از منزل مذکور که اتاق های آن مملو از سیگار بود تعداد یک میلیون و 303 هزار و 800 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و غیرمجاز کشف شد.
این مقام انتظامی اظهار کرد: در این راستا یک دستگاه خودروی زانیتا نیز که بوسیله آن سیگار های قاچاق در سطح شهر توزیع می شد و بیرون از محل پارک بود توقیف شد.
**کشف 309 کیلوگرم تریاک در سه عملیات مشترک
ماموران مبارزه با مواد مخدر استان لرستان طی عملیاتی مشترک با استان های قم و خوزستان ، سه باند سوداگر مرگ را متلاشی و مقدار 309 کیلوگرم تریاک کشف کردند .
سردار محمد قنبری گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر لرستان در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت یک باند سوداگر مرگ و جابجایی محموله بزرگ مواد مخدر از استان های جنوبی به لرستان ، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران با شناسایی و کسب اطلاعات گسترده از نحوه فعالیت و شگرد آنان طی چند ماه کار اطلاعاتی در عملیاتی مشترک و هماهنگ با ماموران مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مسیر جاده اهواز – اندیمشک سه تن از اعضای باند را دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران با توقیف 2 خودرو در بازرسی از داخل آنها، مقدار 209 کیلو تریاک را کشف کردند .
قنبری ادامه داد : ماموران مبارزه با مواد مخدر استان در عملیات مشترک دیگری با ماموران مبارزه با مواد مخدر استان قم ، یک باند سوداگر مرگ را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در این استان ، 2تن را دستگیر کردند که 50 کیلو تریاک از آنان کشف و یک دستگاه خودرو کامیونت را توقیف شد.
وی خاطر نشان کرد : ماموران مبارزه با مواد مخدر لرستان به همراه چند تیم مجرب طی عملیاتی دیگر یک باند مافیایی مواد مخدر را پس از 2 ماه کار اطلاعاتی شناسایی و در حوالی جاده زرد آباد طالقان خرم آباد با اجرای تور ایست بازرسی شناسایی و یکدستگاه خودرو سواری توقیف و 2 تن را دستگیر کردند که در بازرسی از خودرو مقدار 50 کیلو تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی لرستان، مجموع کل کشفیات این فرماندهی را طی سه عملیات ، 309 کیلو گرم تریاک اعلام کرد و گفت : در این راستا چهار دستگاه خودرو، توقیف شد و تعداد پنج سوداگرمرگ هم دستگیر شدند.

**دستگیری سارقان با 20میلیارد ریال اموال مسروقه
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند سارقان جاده ترانزیت اردستان و کشف 20 میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.
سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: شناسایی سارقان در پی وقوع چندین فقره سرقت محموله در محور ترانزیت اردستان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: این سارقان چادر پوشش بار کامیون های متوقف شده در جاده را پاره و در صورت با ارزش بودن محموله ، آن را سرقت می کردند .
سردار آقاخانی ادامه داد: ماموران موفق شدند چهار سارق و یک مالخر را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی، آنان را به صورت جداگانه در چند استان کشور دستگیر کنند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه سواری سمند ، یک دستگاه سواری زانتیا و مقدار زیادی لوازم منزل مانند ال ای دی ، پکیج و دیگر اقلام سرقتی کشف شد.
آقاخانی ارزش اموال مکشوفه را 20 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: پرونده در این خصوص تشکیل شد و هر چهار سارق و مالخر اموال مسروقه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
اجتمام(5)9105**1776
کد N1378424

وبگردی