آفتاب

تهران؛ میزبان جشن‌های دهه کرامت

تهران؛ میزبان جشن‌های دهه کرامت

‌ در دهه کرامت که از ۱۴ مرداد در تهران آغاز شده و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد، برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مختلف در قالب ۱۲۰۰ غرفه فرهنگی در سراسر پایتخت به ارائه خدمات به شهروندان خواهند پرداخت.

همزمان با آغاز اين دهه در ايستگاه‌هاي مترو و برخي نقاط شهري شاخه‌هاي گل توزيع شد. همچنين فضاسازي‌هاي متنوع شهري با استفاده از تابلوها و بيلبوردهاي تبليغاتي در شهر صورت گرفته است. برپايي دالان‌هاي نور در اماكن مختلف شهر مانند ورودي اصلي پارك ملت، پياده‌راه تئاترشهر، خيابان سهروردي ميدان پاليزي و پياده‌راه سپهسالار در خيابان جمهوري و به‌خصوص خيابان انقلاب از ديگر برنامه‌هايي است كه اين شب‌ها در گوشه و كنار پايتخت برپا شده است.

به‌گفته عبادالله رمضاني، مديركل فرهنگي شهرداري تهران، برگزاري جشن‌هاي دهه كرامت به‌عنوان مهر هشتم و با محوريت مساجد و مشاركت مناطق ازجمله برنامه‌هايي است كه در طول اين دهه در مساجد پايتخت برگزار مي‌شود. همچنين در اين دهه جشن‌هاي دهه كرامت در بيش از 1200مسجد شهر تهران برپا مي‌شود.

وي از برپايي جشن‌هاي ويژه در بيش از 220بوستان منتخب پايتخت خبر داد و گفت: بوستان‌هاي پايتخت اين ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي را در ايام دهه كرامت برگزار و از شهروندان تهراني ميزباني مي‌كنند. مديركل فرهنگي شهرداري تهران از برپايي 22نمايشگاه «قطعه‌اي از بهشت» در پايتخت خبر داد و افزود: آثار خوشنويسي و هنرهاي تجسمي با محوريت امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه و حضرت شاهچراغ در مراكز فرهنگي تابعه مناطق 22گانه شهر تهران در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

وي با اعلام برپايي نمايشگاه عكس «كرامت كريمان» خاطرنشان كرد: در هر يك از مناطق 22گانه شهرداري تهران نمايشگاه عكس از حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) پذيراي عموم مردم است. مديركل فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: استقبال عمومي از برنامه‌هاي برج ميلاد و حضور شهروندان در مجموعه‌هاي گردشگري ازجمله مجموعه عباس‌آباد مديريت شهري را بر آن داشت تا جشن‌هاي بزرگ دهه كرامت را در اين فضاها، طراحي و اجرا كند كه شهروندان مي‌توانند با حضور در اين مجموعه‌ها از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده استفاده كرده و لحظات خوش را در كنار خانواده‌ها سپري كنند.

کد N1375244

وبگردی