آفتاب

افزایش سه برابری اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات

افزایش سه برابری اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات

تهران - ایرنا - مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش سه برابری اعتبار خرید و بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

دکتر 'مجید عباسپور' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در واحد علوم و تحقیقات، آزمایشگاه های مختلفی از ابتدا به طور کامل وجود داشته که طی سالها بسیاری از آنها مستهلک شده است و نیاز به بازسازی و تعمیر دارد.
رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات، میزان اعتبار اختصاص یافته به منظور بازسازی تجهیزات آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی در سال گذشته را حدود 35 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال هم با مصوبه هیات رئیسه واحد علوم و تحقیقات، مبلغ 100 میلیارد ریال برای بازسازی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی پیش بینی شده است.
عباسپور تصریح کرد: دیگر زمان آن گذشته است که دانشجویان را برای تحقیق به آزمایشگاه های خارج دانشگاه بفرستیم و معتقدیم امکانات پژوهشی باید برای دانشجویان فراهم شود.
وی ادامه داد: هرچند اخیرا توجه خوبی به تامین تجهیزات آزمایشگاهی صورت گرفته است ولی در زمینه علوم و دانش های نوین که مورد نیاز کشور است مثل پرتوپزشکی با وجود پیشرفت های علمی، به لحاظ سخت افزاری کار چندانی نکردیم.
عباسپور به اقدامات اجرایی در جهت تامین تجهیزات آزمایشگاهی علوم نوین در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: با توجه به برقراری مجدد معاونت پزشکی و راه اندازی تعداد زیادی رشته های جدید علوم پزشکی در دانشگاه آزاد، تامین زیرساختهای لازم برای انجام فعالیت های تحقیقاتی مربوط به این حوزه و رشته های میان رشته ای مثل مهندسی پزشکی و مهندسی زیستی، تقویت خواهد شد.
وی راه اندازی آزمایشگاه بایوفتونیک را یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا ذکر کرد و گفت: بایوفتونیک، یک دانش جدید بین رشته های علوم زیستی و علوم پزشکی است که در آزمایشگاه ویژه آن، سلولهای خاص را شناسایی کرده و به صورت هدفمند، با سلولهای سرطانی مقابله می شود.
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که سابقه فعالیت آن به سال ۱۳۶۳ برمی گردد درحال حاضر دارای ۱9 دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی - آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و تاکنون بیش از 15 هزار و 500 نفر دانش آموخته داشته است.
علمی**1055**1440
کد N1370367

وبگردی