آفتاب
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با ایرنا:

افزایش قیمت جهانی طلا متاثر از شاخص های اقتصادی آمریکاست

افزایش قیمت جهانی طلا متاثر از شاخص های اقتصادی آمریکاست

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات نرخ سود بانکی و منفی شدن شاخص مشاغل در امریکا، موجب افزایش 21 دلاری قیمت اونس جهانی طلا در روزهای گذشته شده است.

«محمد کشتی آرای» امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در زمینه آخرین وضعیت بازار سکه و طلا افزود: قیمت جهانی طلا در آخرین روزهای هفته گذشته منتظر نتیجه تصمیم گیری فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا بود که طی این نشست، ثابت ماندن نرخ بهره بانکی در این کشور به تصویب رسید.
به گفته وی همین مساله سبب افزایش 21 دلاری قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز پنجشنبه گذشته (هفتم مردادماه) شد.
کشتی آرای اضافه کرد: اعلام نرخ منفی شاخص مشاغل در آمریکا، ارزش دلار را کاهش داد و همین موضوع دلیل دیگری بر افزایش قیمت جهانی طلا شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: شرایط پیش گفته سبب شد تا قیمت سکه در حالی که هفته گذشته 10 میلیون و 900 هزار ریال در بازار آزاد داد و ستد شده بود، با افزایش 270 هزار ریالی امروز به 11 میلیون و 170 هزار ریال افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: قیمت ارز نیز که این روزها با نوسان روند افزایشی داشته، در تشدید این افزایش اونس جهانی طلا بی تاثیر نبوده است.
به گزارش ایرنا، بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا ظهر امروز، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم با 53 هزار ریال افزایش به 11 میلیون و 152 هزار ریال و هر قطعه نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی هریک با 60 هزار ریال افزایش قیمت به ترتیب به پنج میلیون و 610 هزار ریال و دو میلیون و 910 هزار ریال داد وستد شد.
معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی بدون قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، یک میلیون و 820 هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 137 هزار و 20 ریال داد و ستد شد.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با 9 دلار و 30 سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، امروز یکهزار و 351 دلار و 40 سنت قیمتگذاری شد.
اقتصام ** 3065 ** 1559
کد N1367487

وبگردی