آفتاب

هدفگذاری تولید 100 هزار تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان

هدفگذاری تولید 100 هزار تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان

اهواز- ایرنا - قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت : رسیدن به ظرفیت اسمی و تولید 100 هزار تن شکر در این کارخانه هدف گذاری شده است.

به گزارش ایرنا سیامک نصیر افشار پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل این شرکت ؛ تولید سال گذشته این شرکت را 40 هزار تن شکر سفید عنوان کرد و افزود:با بازسازی خط تولید و آسیاب های کارخانه رسیدن به ظرفیت اسمی در یک دوره سه ساله در این شرکت بزرگ تولید شکر در خاورمیانه برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه تولید شکر در این شرکت در یک دوره زمانی از مرز 100 هزار تن ظرفیت اسمی نیز فراتر رفته است افزود:عملیات نوسازی و بازسازی خط تولید این شرکت تا اواخر شهریور ماه به پایان می رسد و 31 شهریورماه تولید شکر در یک فرآینده استاندارد پس از بازسازی خط تولید آغاز می شود.
قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متوسط برداشت محصول نیشکر از مزارع این شرکت را 60 تن عنوان کرد و افزود:افزایش متوسط عملکرد تا 100 تن از هر هکتار نیز برنامه ریزی شده تا تولیدنیشکر در این شرکت در یک فرآینده سه ساله به یک میلیون تن در سال برسد.
افشار تعداد افراد شاغل در این شرکت را حدود چهار هزار نفر در بخش های مختلف به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت عنوان کرد و افزود:مجموعه جدید که مدیریت این شرکت تولید شکر را عهده دار شده تلاش می کند تا حقوق و مطالبات کارکنان به ویژه کارگران را به موقع پرداخت کند.
وی به مشکلات این کارخانه تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی از سوی سازمان خصوصی سازی در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت:این شرکت با انبوهی از بدهی از جمله یکهزار و 600 میلیارد ریال بدهی به سازمان تامین اجتماعی ، صندوق خالی و نیز تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق کارگران به بخش خصوصی واگذار شد با این حال مدیریت جدید با برنامه ریزی وارد کار شده تا ضمن برطرف کردن مسایل و مشکلات ، روند تولید و اشتغال را در این شرکت رونق بخشد.
وی با اشاره به راه اندازی آزمایشی کارخانه تولید الکل این شرکت افزود:به دلیل جانمایی اشتباه صورت گرفته در کارخانه الکل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و احداث آن در مجاور کوره های بخار و خطر انفجار لذا برنامه ایمن سازی کارخانه الکل سازی هفت تپه با احداث دیوار ضد حریق و ضد انفجار در اطراف آن در حال انجام است.
وی ظرفیت فعلی تولید الکل در این شرکت را 10 هزار لیتر در روز عنوان کرد و گفت:با ایمن سازی این کارخانه ظرفیت تولید الکل در آن افزایش چند برابری خواهد داشت ضمن اینکه محصول تولیدی آن به خارج صادر می شود.
افشار در ادامه به طرح در دست پیگیری احداث پالایشگاه تولید گازوئیل و بنزین یورو 6 برای صادرات به اروپا خبر داد و گفت:راه اندازی خط تولید MDF با استفاده با باگاس نیشکر از دیگر طرح های در دست پیگیری است.
قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه به مشکل 600 بازنشسته این شرکت اشاره کرد و گفت:با پیگیری انجام شده 100 نفر از این افراد پارسال بازنشسته شده و روند بازنشستگی 190 نفر دیگر نیز در حال طی شدن است.
وی در خصوص جذب و استخدام افراد در این شرکت بیان کرد:این شرکت مازاد نیرو داشته ضمن اینکه تعدادی از کارکنان این شرکت از تخصص لازم برخوردار نیستند با این حال مدیریت جدید تلاش می کند تا ضمن حفظ این کارکنان در بخش های مختلف آنان را ساماندهی کند.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است که به دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.
این کارخانه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار مترمربع وسعت اراضی و کارخانه در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.
6068/7280 /1484
کد N1364332

وبگردی